2012-09-10

Sorry för kass uppdatering, men latmasken tog överhanden i helgen och gjorde det därför omöjligt för mig att blogga. Haha.

Dock har det inte hänt sådär supermycket sen sist, på fredagen blev det take-out till middag för min del och lördagen spenderades i sängen med lite Hart of Dixie. Min värdfamilj hängde utanför huset på vårt kvarters yard sale. Mina älskade kids lyckades sälja grejer för hela 182 dollar, det är fan inte dåligt för 4 timmars jobb! På eftermiddagen/kvällen var det tydligen orkanvindar (ute i Brooklyn och Queens hade de dessutom två tornados!) så att spendera kvällen hemma med myslampan tänd kändes inte helt fel. På söndagen bar det av til New York igen för första gången sen familjen åkte hem. Promenerade längs med Broadway till Union Square men det blev några stopp på vägen; först på H&M, sen lunch i Madison Square Park och slutligen Forever 21 vid Union Square. Åkte sen upp till Bryant Park och satte mig med min bok, grönt te och en brownie från Starbucks. Satt där i några timmar innan jag begav mig till Times Square, närmare bestämt Forever 21-butiken där. Allt jag kunde tänka på när jag gick på Times Square var att sist jag gick där så var jag tillsammans med mina föräldrar och bröder och nu var jag helt ensam. Inne i butiken blev det ännu värre, där började jag typ gråta (ja, på riktigt) när jag kom ihåg att Daniel var med mig sist jag var där. En emotionell dag, helt klart. Att sen dessutom hitta två klänningar, inte köpa någon av dem, ångra sig som fasen och sen inte hitta dem online gjorde ju bara allt ännu värre ;)

Idag blev det jobb som vanligt, tvättade samt åkte till Willowbrook en supersnabb snabbis för att kolla efter mina två klänningar, men tråkigt nog fanns de inte där. Ikväll har jag jobbat extra hos en annan familj, vilket jag egentligen inte får lov att göra, men det var min värdmamma som föreslog att jag kunde sitta barnvakt för deras kids. Catie, en 9-årig tjej som håller på med hästar och gymnastik och dottern i familjen jag var hos, sa när jag skulle åka hem att jag var bästa barnvakten nånsin och att jag hade coolaste väskan nånsin och att hon vill att jag ska komma tillbaka. Synd att deras nya au pair kommer om bara ett par dagar ;) Söt liten tjej det där. Ollie, den 6-åriga sonen, är ju för söt han oxå. Efteråt stannade jag till en snabbis på Starbucks vilket slutade med en massa tjöt med Julia, Rilana och Daniela - inte fel kan jag säga! Julia har jag träffat en gång tidigare, Rilana har jag mailat med massor men Daniela har jag aldrig träffat trots att hon bor ungefär tre hus bort från mig. Galet! Supermysiga tjejer. På torsdag ska jag träffa Rilana igen så det ser jag fram emot. 

Nu ska jag avsluta detta superlånga inlägg och hoppa i säng, börjar jobba om ungefär 7 timmar. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0