2012-09-11

Som säkert alla vet så är det idag 11 år sedan attackerna den 11 september 2001. Dagen efter satt jag i ett klassrum på Ellös skola med Ingela Andersson som fröken och hade tyst minut för alla som på ett eller annat sätt påverkades av händelsen. Det är ungefär allt jag kommer ihåg av den händelsen - samt hur de på nyheterna visade upp bilder av hur ett utav de två planen kraschade in i det södra tornet. Jag var bara 9 år gammal den dagen så allt var väldigt overkligt och är det än idag... Undrar hur världen skulle sett ut om detta inte hade hänt? 

Anyways, enough of the sad stuff. Det har ju hänt roligheter idag oxå. Tex så hade jag och A väldigt kul när hon gjorde sina läxor. Matte var en av hennes assignments för dagen och ni som känner mig vet att matte är långt ifrån min starka sida, att hjälpa henne med matteläxan funkar lixom inte då hon gör saker som jag gjorde i B-kursen. Men idag hjälpte jag henne minsann! Det var mest procent och bråk som hon skulle göra idag vilket inte var sådär supersvårt. Vi gjorde det iaf lite som en tävling; vi båda löste uppgifterna och den som var klar fortast fick läsa upp svaret och sedan visa hur hon hade kommit fram till det. Ganska bra sätt att göra matteläxa på om jag får säga det själv! På kvällen blev det lite tv-tittande, The Voice var på och de två nya serierna Go On och The New Normal hade premiär. Har oxå kikat lite grann på några olika kurser jag vill läsa här innan jag åker hem, om jag får som jag vill så blir det en Marketing & Social Media-kurs ute på Long Island samt en engelskakurs som fokuserar på skriftliga uppgifter på Essex County College. To be continued...

Nu ska jag läsa lite mer i Catching Fire, sååååå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0