2012-09-16

Gud, tiden rusar verkligen iväg! Snart är det oktober, sen blir det november, sen december och sen januari och då kommer jag hem... Gaah. Jag är såklart supertaggad på att komma tillbaka till älskade lilla Sverige, men samtidigt så känns det så konstigt att jag snart ska lämna mitt liv i Montclair och New York. Jag gissar att det är helt naturligt att känna så här, och om jag inte hade gjort det så hade jag nog blivit lite orolig - jag menar, jag har ju ändå spenderat ett år här snart. 

Idag blev det först lite skype med familjen, sen städade jag på mitt rum (jag kan faktiskt gå här inne nu, det har jag inte kunnat göra på säkert en månad) och läste senaste Us Weekly och People Magazine. Båda tidningarna hade samma cover story (vilket var anledningen till att jag köpte dem); bröllopet mellan Blake Lively och Ryan Reynolds vilket enligt mig är det värsta som har hänt hittills i år. På kvällen åt jag middag tillsammans med min värdfamilj vilket nästan aldrig händer på helger; jag är antingen iväg nånstans eller så är de iväg nånstans. Men idag var ingen vanlig söndag, för idag var det starten på Rosh Hashana, det judiska nyåret. Därför åt vi brisket, potatispannkakor, äpplen doppade i honung, ett speciellt bröd och något så ojudiskt som ugnsstekta grönsaker. Till efterrätt åt de den väldigt traditionella desserten Key Lime Pie, hmmm... ;) Jag hoppade efterrätten då jag skulle träffa Julia, Rilana, Lisa och Heike på InsaniTea. Hade en supermysig kväll. Imorgon är jag ledig då K tagit ledigt från jobbet för att det är Rosh Hashana, men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på... Får se om det kanske blir en sväng till New York. Anyways, dags att läsa lite i Fifty Shades (min host dad frågade mig förut vad den handlade om, behöver jag säga att det blev ganska awkward?) och sen sooooova, hoppas ni får en trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0