2012-09-24

Min dag började bra med kaffe på Starbucks med Rilana och Julia, men sen gick det fan bara utför... Fy alltså. En riktig skitdag rent ut sagt. Jag tänker inte gå in på detaljer, men det är de där jäkla läxorna igen. Seriöst, jag hatar läxor. Tänk hur fantastiskt enkelt mitt jobb skulle vara om kidsen inte hade några läxor. Eller iaf om de hade samma slags läxor som Simon har, typ glosor och lite matte då och då, det hade inte varit några som helst problem. Jag menar, A är lika gammal som Simon och har dubbelt så mycket läxor som honom - varje dag. Det är inte så att hon får en uppgift på måndagen som ska vara klar på torsdag eller fredag, utan hon får fyra uppgifter varje dag som ska vara färdig dagen efter. Trots att amerikaner gör så himla mycket i skolan, så är de ändå sjukt korkade. Jag får lixom inte riktigt ihop det - nånstans måste det gå fel. Men var? I high school? I college? Eller så kanske det är så att barnen får så himla mycket läxor och orkar inte göra klart allt utan struntar i hälften och så blir de korkade pga det. Vad vet jag. 

Nä, idag var ingen bra dag som ni märker. Men min kväll var rätt mysig. Jag följde med Rilana, Lisa och Nawal till Let's YO! där vi bara tjötade en massa samt smaskade på ögongodis, en av killarna som jobbar där är på riktigt hetare än hetast. Så det var ju lite skoj sådär. Nu ska jag glömma allt som har hänt idag och läsa Fifty Shades. Det behöver jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0