2012-09-30

Det är en löjligt glad tjej som sitter framför laptopen just nu. Varför? Jo, helgen gick bra, jag är äntligen ledig, jag såg en helgrym film igår (Hotel Transylvania, måste ses!!) men framför allt på grund av vad mina fantastiska värdföräldrar hade med sig hem till mig idag - en iPhone. Visserligen inte den senaste modellen eller ens den innan det, men en iPhone 4 funkar rätt fint ändå kan jag tala om. Så ja, typ 100 år efter alla andra så har jag temporärt (jag ska lämna tillbaka den innan jag åker hem) blivit med iPhone. Känns bra. Nu måste ni tipsa mig om alla appar och sånt där som man kan ladda ner!

Helgen gick som sagt bra. Lite sura miner blev det, men vad annat kan man förvänta sig av två barn som är helt olika? K och B åkte hemifrån runt 12:30 igår och efter lite lunch, en promenad med hunden och spel på datorn och Wii'et så hade C en playdate och jag tog med mig A till Let's YO där vi spelade schack och andra kul spel på deras iPads. Efter playdate, frozen yogurt och middag så åkte vi till bion och såg Hotel Transylvania som var helt fantastiskt bra. Jag vet att jag är 20 men jag tycker ändå att filmen var urbra. HÄR kan ni se trailern för filmen, om ni inte redan har sett den. Efter bion åkte vi hem och stoppade C i säng och sen kollade jag och A på film fram till kl 00:35 - inte så himla smart med tanke på att jag skulle upp tidigt idag för att skjutsa C till ett scoutmöte. Medan C var iväg med sin scouttrupp så läste jag min Fifty Shades Darker (andra delen i Fifty Shades-trilogin) för A sov fortfarande. När C kom hem igen så kittlade jag henne tills hon vaknade, det är alltid lika kul ;) Mina host parents kom hem för ett par timmar sen och nu är alla ute ur huset; B är på flygplatsen för att kolla flygbiljetter till Texas för imorgon, K och kidsen är och handlar lite matvaror vilket verkligen behövs. Nu ska jag leka med min iPhone en stund, gud så jag älskar nya prylar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0