Day 7

Näst sista dagen i New York bjöd på strålande solsken och vad passar då bättre än att åka 260 meter upp i luften? Ingenting tyckte vi och promenerade upp till Rockefeller Plaza och köpte biljetter till Top of the Rock. Grymmaste utsikten i stan! Synd att det är så dyrt, annars hade jag åkt upp dit lite oftare... Efter att ha kollat på utsikten en stund så åt vi lunch på Hard Rock Cafe på Times Square. När vi var mätta och glada så lämnade jag mamma och pappa ensamma på Times Square och tog med mig mina bröder till South Street Seaport för att ge dem deras födelsedagspresenter, nämligen en båttur med en Shark-båt som åker ganska snabbt runt nedre Manhattan. Det var urkul! Vi fick se Frihetsgudinnan på lite närmre håll, lyssna på bra musik och känna vinden i håret, haha. Lite blöta blev vi oxå. Inget går upp emot att åka båt hemma på västkusten, men en båt på Hudson River med utsikt över Financial District är inte fy skam det heller. När vi hade åkt färdigt så åkte vi tillbaka till Times Square och shoppade lite grann. Vi åkte dock hem ganska tidigt då vi var rätt trötta, men efter lite vatten så åkte vi ut till Willowbrook och shoppade lite till, bland annat två par Ray-Ban Wayfarers! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0