Day 8+9

Sista dagen i New York... Jag och Daniel tyckte att vi var ascoola i våra nya Ray-Bans och hade på oss dem hela tiden, haha (även på kvällen när vi åkte hem från NY och det var mörkt ute...). Det som var kvar på vår Att göra-lista var FN-byggnaden och The High Line, så vi började med att kolla in FN. Efter mycket letande så hittade vi till slut den svenska flaggan! Efter en liten stund tog vi tunnelbanan tvärs över Manhattan och hoppade av vid The High Line och åt lunch där uppe. Vi gick några kvarter längs med bron, men sen åkte vi upp till Times Square igen (hjälp, de är verkligen riktiga turister...). Jag och Simon letade efter solglasögon till honom samt kollade på en Michael Kors-väska till mig, sen lämnade jag honom till mamma och pappa och tog med mig Daniel till Forever 21 vilket var galet uppskattat ;) Avslutningsvis åt vi middag på Hard Rock Cafe. Väl hemma tog vi bilen till Let's YO! för en frozen yogurt som vi åt uppe på Eagle Rock med utsikt över världens finaste New York. 

Den absolut sista dagen över huvud taget, igår, började vi med Starbucks-frukost samt shopping på Michael's, Face Values och GameStop. Sen var det packning som gällde, även jag fick packa då jag ville skicka hem alla onödiga saker som sommarkläder, böcker och souvenirer med dom, på så sätt sparar jag ju massa plats och vikt i resväskan när jag åker hem i januari sen ;) Ja, sen bar det av ut till flygplatsen då... Tunnelbanan var galet crowded, men vi lyckades komma fram iaf. Det blev en sista fika på flygplatsen innan de drog sig mot säkerhetskontrollen och jag åkte tillbaka till Montclair. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0