Easter Day

Idag är det Easter Day här i USA vilket innebär påskägg, påskpaj och påskparad! Jag och A diskuterade redan i fredags om vi skulle göra något speciellt för familjen idag. Hennes förslag? Gå upp kl 4.30 och fixa frukost. Okej, sa jag. Igår frågade jag om hon verkligen menade allvar med det. Det gjorde hon. Alarmet sattes till kl 4.15 och jag lyckades snooza två gånger innan jag somnade om och drömde att jag var vid vattnet vid Sundbyvägen på Tjörn och blev biten av en alligator (en massa folk har varit i Florida det senaste och visar upp bilder av dessa djur (reptiler?) på Facebook så jag gissar att det är därför jag drömmer om dom). Halv 6 var vi dock uppe och började göra äggröra och toast. Kl 6 kom K ner och frågade vad vi höll på med men hon somnade om igen och A och jag kollade på Madagaskar fram tills B kom ner och då bestämde vi att väcka resten av familjen oxå. Detta var halv 9 så vi var rätt glada över att de andra vaknade upp ;) Vi åt frukost inne i föräldrarnas rum och jag gav dem mitt påskägg och en påskteckning som C berömde väldigt mycket. B berättade om hur det var i Texas. K berättade om gårdagens firande av Passover (vilket jag oxå ska göra lite senare, för er alltså). A berättade om hur vi hade gjort med äggen. C berättade om saker som jag berättade för honom igår, så himla gullig. D (hunden) sa inte så mycket, men även han fick påskfrukost - hundmat med skinka och parmesanost på, haha. En himlans bra morgon ändå måste jag säga! Jag är dock hur trött som helst och ser fram emot att få sova ikväll, haha. Innan det blir det dock påskparad i New York och påskpaj till middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0