Washington DC, dag 1: The Pentagon






När vi pratade om vad vi ville göra i DC, så var alla tre rätt sugna på att se The Pentagon och enligt kartan vi hade var det helt okej att gå dit. Det fanns t.o.m två broar som vi kunde utnyttja, det lät ju superbra! tänkte vi efter alla memorials och började vår promenad mot den där stora, femkantiga byggnaden. Två saker: 1. Lita aldrig på kartor. Det tog tre timmar att gå dit p.g.a att vi valde att gå över bron som visst var en motorväg oxå. Vi var tvungna att gå runt halva Lady Bird Johnson Memorial Park för att komma till pentagonen. 2. Seriöst, tråkigare byggnad får man leta efter. Slutsats: The Pentagon är verkligen inte värd allt besvär. Extremt tråkig och om man väldigt gärna vill se ytterväggarna av en enorm brun-beige byggnad så rekommenderar jag er att ta tunnelbanan eller bussen dit. Dock har jag nu besökt staten Virginia oxå, det var ju lite roligt förstås!

Kommentarer
Postat av: Monika

Eftersom jag mer eller mindre tvingade dig att göra nya inlägg meddetsamma, så är jag väl tvungen att kommentera.. Skämt åsido, riktigt fina bilder! :D

2012-05-03 @ 19:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0