2012-09-15

Det senaste har jag inte riktigt känt samma sug efter att åka till New York. Jag har sett så mycket där så jag har börjat tröttna lite grann. Det finns fortfarande några saker kvar på min lista, men det är lixom småsaker som tar typ en timme att göra. Åka upp till Harlem lixom, det tar väl en 20 minuter med tunnelbanan, 20 minuter tillbaka och så ett par minuter där uppe. Nuförtiden blir det mestadels shopping eller parkhäng när jag är i New York. Så blev det även idag, men först efter att jag hade bockat av ännu en sak på min Att-göra-i-New-York-lista, nämligen ett besök i Williamsburg. 

Williamsburg är ett "grannskap" (love Google Translate) i Brooklyn, känt för bland annat sin Williamsburg Flea Market. Där var ingen loppis idag tyvärr, men däremot ett så kallat Smorgasburg (jag gissar att de egentligen vill säga smörgåsbord) där jag åt en av de godaste hamburgarna jag nånsin ätit i den här stan. Vaniljshaken var inte dum den heller, men framförallt hamburgaren var definitivt värd varenda krona. Dock, innan jag gick dit så hittade jag ett ställe som gjorde hela min dag och även sugen på ett återbesök, nämligen Konditori. Jajamän - ett svenskt konditori, bara sådär, mitt på N. 7th St. Snacka om att jag blev glad när jag hittade det helt random när jag letade efter vintagebutiker! Köpte mig en chailatte och kokosboll från den trevliga svenska tjejen som jobbade där inne och satte mig i en park och läste i min nya favoritbok, Fifty Shades of Grey (OMG va bra den är!! Tack mamma, pappa, Daniel och Simon för att ni gav mig hela trilogin, den kommer läsas ut snabbt!). Efteråt blev det alltså ett besök på Smorgasburg i East River State Park där jag tog lite kort på finaste utsikten över Midtown Manhattan, men sen åkte jag tillbaka till Manhattan och åkte upp til Bryant Park och läste lite mer i min bok. 

Väl hemma blev det till att göra mig iordning för att träffa en ny bekantskap, nämligen Franziska som precis kom till Montclair. Vi möttes upp runt 17:30 och vi åkte då till Let's Yo men gick sen vidare till Starbucks (där jag drack chailatte igen, mums). Jag var hemma kl 22 igen. Det är väl ett gott tecken? Att jag hängde med henne så länge? Hon var sjukt trevlig verkligen, supertrevlig tjej. Henne kommer jag se mer av, inte minst med tanke på att hon är ny au pair i min värdfamiljs bästa-kompisar-familj. 

Nu blir det lite Fifty Shades igen, laters! <3

Kommentarer
Postat av: FIA

Ja, men du, är det inte väldigt nice att bara vara - kaffe i park - no commercial - jag gillar just det! kram från Fia

2012-09-16 @ 20:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0