2012-09-27

Jag mötte upp Rilana idag, vi har inte setts sen i måndags (omg) så det var änna på tiden. Vi pratade iaf om vad våra familjer och så tänker om det här med att vi är au pairer i USA, lixom vad folk tror att vi gör på dagarna. Ofta hör man folk säga att det bara handlar om att leka med barnen ungefär, men det är så himla mycket mer än så. Jag brukar kika in på en blogg som skrivs av en tjej som är au pair i New Jersey, ganska nära mig, som har yngre barn och jag är så sjukt imponerad av henne - jag vet att jag aldrig någonsin skulle klara av att ha två småttingar hemma med mig hela dagarna men hon verkar klara det galant. Hon delade iaf med sig av hur en vanlig dag kan se ut för henne, vilket ju var en kul idé så jag tänkte göra detsamma och idag är en helt perfekt dag att berätta om för den har varit så jäkla crazy så det är inte sant alltså... Massvis med läxor, simträning och föräldramöte i ett par timmar. Mitt tålamod har verkligen prövats idag. Anyway, here we go: en dag i mitt au pair-liv!

7:00: Alarmet går igång och jag snoozar i ungefär 20 minuter innan jag tar mig ur sängen, klär på mig, borstar tänderna och går ner till köket där C förhoppningsvis äter frukost.
8:25: Säger till C att ta på sig sina sneakers.
8:30: Säger till C att ta på sig sina sneakers (igen), sin hoodie och sin ryggsäck.
8:35: Börja knalla bort mot busstoppet.
8:42: C hoppar på bussen, jag och hunden går hem och äter frukost, bäddar barnens sängar och diskar upp efter frukosten. 
11:10: Tar hunden på en promenad.
11:30: Hämtar Rilana, åker till banken och sen till Let's YO!.
14:00: Hemma igen och tömmer diskmaskinen, plockar undan lite grann på bordet och köksön och väntar på att A ska komma hem från skolan.
14:35: A kommer hem från skolan, slänger sig i soffan och ber mig göra en smoothie. Snäll som jag är, gör jag såklart detta till henne.
14:58: Säger till A att hon kan läsa 5 minuter till men sen måste hon börja med läxorna. A håller med mig.
15:20: A är påväg att börja med läxorna, men kommer på att hon måste göra något annat först. 
15:40: A börjar äntligen med sina läxor, efter mycket tjat från min sida. Matte, Social Studies, Science och Language Arts stod på läxschemat idag. Under tiden som hon jobbar på sina läxor, gör jag ett worksheet för C med lite matteuppgifter.
15:50: Kommer på att jag måste hämta C från bussen. Drar mig bort dit tillsammans med hunden.
16:10: Hemma med C, fixar snack och säger till honom att börja med läxorna då han har en hel del att göra.
16:40: B kommer hem från jobbet, väldigt mycket tidigare än vanligt då det är en så pass stressig eftermiddag. Jag hjälper C med hans läxor, B hjälper A med hennes läxor.
16:50: A blir skitsur på grund av att B vill att hon ska rätta till några fel i matten som hon hade gjort.
17:30: A och B blir ännu surare på varandra (åh så jag känner igen mig i detta beteende...), C avslutar sin läxa.
18:10: B säger till A att göra sig klar för simträningen. A skriker att hon inte tänker åka dit.
18:15: B säger till mig att jag måste ta A till simningen då han ska hämta K vid tåget och sen åka till föräldramötet. Jag säger till A att hon måste börja göra sig iordning. Efter 10 minuters gräl med mig tar hon äntligen på sig sina badkläder.
18:29: Påväg mot simningen, äntligen!
19:25: Vi hämtar hem en oerhört sur A från simningen.
19:40: Middag! A är fortfarande på sjukt dåligt humör och middagen blir väl inte den trevligaste middagen jag har varit med om.
20:15: C börjar stöka runt nere i köket och jag ber honom gång på gång att gå upp och borsta tänderna, men han vägrar lyssna.
20:35: C lyssnar äntligen och hoppar i säng. A får några minuter till att läsa.
21:05: A bestämmer sig för att släcka och gå och lägga sig. I samma veva kommer K och B hem från föräldramötet. Vi går igenom kidsens läxor lite snabbt, sen får jag äntligen gå upp till mitt rum och krypa ner i soffan.

Ja, nu sitter jag alltså här i soffan och kollar på Elementary, en ny Sherlock Holmes-serie. Helt okej faktiskt,  men jag vet inte riktigt om jag kommer följa den om jag ska vara ärlig... Aja. Jag hoppas att ni enjoyed min dag, den är egentligen lite crazier än vad det vanligtvis är, men så här kan det alltså gå till i en au pairs liv. Imorgon ska jag åka till West Caldwell och registrera mig för en kurs där! Det blir en engelskakurs som fokuserar på skrivande. Förhoppningsvis kan jag lära mig något nytt... Nu blir det dock sängen, hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0