Dagens New York




Och så en bild från Times Square (8th Avenue 42nd Street), bara för att man måste ta bilder när man är där. Serien House of Lies verkar faktiskt ganska bra, Veronica Mars-tjejen Kristen Bell är med!

Idag har jag faktiskt förvånats över New York. Som ni vet så åkte jag ju dit för att hämta kidsen hos några vänner till min host familiy. De bor på West End Avenue (Uptown) och jag har inte varit så långt upp på Manhattan tidigare så egentligen visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men när jag kom upp från tunnelbanan (som förresten är himla komplicerat, föredrar Londons system) så möttes jag av Starbucks, restauranger och massa konstiga småbutiker. Min bild av Uptown Manhattan var mer bostadsområde typ, haha, så när jag såg att det fanns mycket olika saker att göra så blev jag lite förvånad. Men men, roligt att se något annat! Jag ska definitivt åka tillbaka, när mitt år här är slut så ska jag kunna allt om NY ;)

Nu ska jag sova, mina host parents kom precis hem från sin långweekend i Belize så nu kan jag slappna av till imorgon då det blir bakning av semlor (hjälp, hur ska det gå?!) och sen bowling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0