2012-07-30

Idag har det inte varit någon vanlig dag, för idag har det varit International Cheesecake Day! Detta innebär att Cheesecake Factory har halva priset på sina cheesecakes idag och imorgon. Självklart var detta något som jag, Lena, Marie och Debora kände att vi var tvungna att ta vara på, så vi åt middag där idag. Jag har alltid beställt en entrée när jag har ätit middag där, men denna gång blev det Avocado rolls vilket är en appetizer men som ni ser är det rätt mycket mat ändå... Plus cheesecake då såklart. Oreo Dream blabla something hette den. Supergod men min favorit är fortfarande Blueberry cheesecake. 

Innan CCF idag så var jag på gymmet med Lena där jag körde lite crosstrainer och styrka samt kollade på fälttävlan i OS, det gick hyfsat för Sverige faktiskt! Efter gymmet köpte jag en vanilla latte från Starbucks och vanligtvis brukar folk inte ha några som helst problem med att stava mitt namn (jag menar, på hur många olika sätt kan man stava 'Emma'?) men tydligen tyckte inte tjejen på Starbucks att 'Emma' var sådär superlätt att stava till... Jag heter numera 'Ama' då. Kul. Runt 16:30 kom C hem från camp och vi cyklade då iväg till Anderson Park där vi hängde en stund innan jag var tvungen att dra mig hemåt för att åka till CCF.

Nu ska jag fortsätta läsa min bok Goddess of Vengeance, väldigt bra måste jag säga. Hörs imorgon, trevlig tisdag på er!

Translation:
Today is not a regular day, today is International Cheesecake Day! This means that Cheesecake Factory has 50% off all their cheesecakes and of course Lena, Marie, Debora and I had to take advantage of this offer so we had dinner there tonight. I always order an entrée when I eat dinner out, but today I tried the avocado rolls which is an appetizer but as you can see, it's alot of food anyway... Afterwards, I tried the Oreo Dream blahblah something cheesecake, yummy!

Earlier today I went to the gym with Lena and afterwards I got a vanilla latte from Starbucks. No one has problems with spelling my name correctly, but this lady had some trouble... My name is now 'Ama'. At 4:30, C came back from camp and then we went to Anderson Park for a little while. 

Now it's time for me to go to bed but first I'll read some in my new book Goddess of Vengeance, I got to say it's pretty good! Good night, hope you'll have a great Tuesday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0