Maroon 5 i New York


Förra fredagen var en väldigt intressant dag. Den startade redan kl 4 på morgonen då jag och Louise tog oss upp ur våra sängar och klädde på oss. Kl. 4:30 satt vi i bilen på väg för att hämta Lena och Frederike och en stund senare satt vi på tåget mot New York. Framme i New York så regnade det och var allmänt tråkigt väder, men anledningen till att vi (och många, många andra) var där, gjorde det hela lite bättre. Vet ni vad Today Show är? Det är ungefär som Nyhetsmorgon. De har iaf gratis konserter på Rockefeller Center (där showen spelas in) på fredagsmorgnar och den 29 juni var Maroon 5 där vilket då är anledningen till att vi åkte dit så tidigt. Konserten var sagd att starta kl 7 så man skulle vara där kl 6 helst. Vi stod i kö i typ två timmar innan vi fick komma in och väl inne så hamnade vi bakom scenen vilket innebar att vi inte såg nånting. Vi hörde dock lite grann! Killarna i bandet dök upp på scen kl 8:30 och bjöd då på Moves Like Jagger (två gånger till och med), Payphone och två (eller tre?) andra låtar som jag aldrig hört tidigare. Sen var det slut, 30 minuter senare lixom. Allt det där jäkla besväret för bara 30 minuters spelande? Illa, haha. Närå, det är grymt att faktiskt kunna säga att jag har varit på en gratis Maroon 5-konsert i New York så tidigt på morgonen ;)

Med tanke på att vi hade gått upp så tidigt så var jag och Louise rätt slutkörda. När konserten var slut så knallade vi bort till Times Square och satte oss där en stund medan vi väntade på att staden som aldrig sover skulle vakna till liv (den sover faktiskt ibland ändå...). Jag somnade nästan ett par gånger där jag satt. Efter en stund bestämde jag att vi skulle gå till Lincoln Center och kika innan vi åkte hem. Sagt och gjort, vi gick dit och tog kort på de vackra kristallkronorna och sen satte vi oss i Central Park en liten stund innan vi åkte hem och sov middag. Klockan typ halv 6 vaknade vi igen och åt då middag innan vi åkte till Eagle Rock och njöt av utsikten över New York.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0