Nighty night

Hoppsan, jag bokade precis en biljett till Philadelphia på lördag. Skoj! Jag åker ensam, hur roligt det nu kan bli, men skit samma. Det blir säkert superbra :) Nu ska jag bara leta upp vad jag ska hitta på under de cirka 6 timmarna som jag är där. LOVE Statue och Philadelphia Museum of Art vill jag ju se iaf, men mer än så vet jag verkligen inte... Ja, det blev jäkligt spontant det här. Men aja, det blir säkert superbra. 

Idag har jag och C fixat med tvätten och efteråt åkte vi till biblioteket. Efter att ha hämtat A på camp så spelade vi lite basket på uppfarten och när B kom hem från jobbet så hjälpte vi till med middagen och nu måste jag sova, sov bara fyra timmar inatt... Inte så bra. Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hej,

hittade precis hit, och det verkar som en riktigt bra blogg! Undrar bl.a. vad du tyckte var/är positivt/negativt med Skandinaviska institutet och hur sjutton fick du dit ditt twitterfeed i bloggen?

// Elin

Svar: Hej, och tack så hemskt mycket! Något som är väldigt positivt med SI är att de alltid alltid alltid finns där för att hjälpa dig med vad det än kan vara. Att det dessutom är en stiftelse och inte ett riktigt företag, vilket innebär att de inte behöver gå med vinst varje år, så blir det även billigare - jag betalade ungefär hälften så mycket som au pairer från STS och Cultural Care gjorde. Jag har bara hört dåligt om STS och CC så därför bestämde jag mig för att SI/APIA var det bästa valet för mig. Något som kan vara negativt, men som jag inte riktigt har märkt av, är att Au Pair In America ställer höga krav på sina au pairer - jag har dock inget att jämföra med så jag vet inte riktigt hur höga de kraven är. Men de ställer även höga krav på värdfamiljerna, så det är väl lite "ge och ta" lixom.
Twitterfeeden fick jag genom att gå in på mitt Twitter-konto: Settings -> Profile -> Website och under där står det "Add Twitter to your website" men av nån anledning verkar det inte riktigt funka längre... Du kan ju kika runt lite där kanske!
Emma

2012-07-20 @ 10:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0