Staten Island

På färjan tillbaka till Manhattan så åkte den här lilla filuren förbi, full fart mot ön var det minsann. Man lixom ba Öh...? Terrorattack på G eller? (det var det inte, inte vad jag vet iaf)

Som jag nämnde två inlägg ner, så hann vi med att besöka Queens och The Bronx på en dag, och kvar var alltså Staten Island. Förra lördagen blev det av att vi åkte dit. Jag gillar verkligen att åka med färjan dit, man ser världens finaste skyline, Frihetsgudinnan och massa annat fint. Plus att man får njuta av lite "havsluft". Anyways, ni kanske inte vet det, men Staten Island är ENORMT stor och det tar cirkus 30 minuter att komma till stranden. Jag ska erkänna att jag har himla dålig koll på Staten Island så stranden är det enda stället jag vet hur man kommer till... Denna dag var det strålande solsken och ungefär 35 grader varmt och sanden var riktigt jävla varm alltså. Helt sjukt! Jag var tvungen att ta på mig mina skor igen, det gick inte att gå barfota. Vi gick iaf runt där en stund innan vi åkte tillbaka till Manhattan (hemma!) och där avslutade vi dagen med en marknad på 6th Avenue. När klockan var 6:30pm satt vi på bussen hem för att välkomna vovven D som kom hem igen efter att ha spenderat en vecka hos hundvakten. Vi kollade på filmen Morning Glory och sen kom K och kidsen hem från Utah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0