Chicago, dag 2: Willis Tower

Det verkar som att många amerikanska städer har höga byggnader med utsiktsplatser. Chicago har inte bara en sådan, utan två - Hancock Tower och Willis Tower. Frederikes favorit är den förstnämnda, men jag ville till Willis Tower där de har som glaslådor så att man kan se hela vägen ner till gatan - vilket är 103 våningar ner. Hela byggnaden är 108 våningar hög, eller 442 meter, vilket gör denna byggnad till den högsta i Chicago. Helt ärligt så var det lite småläskigt med de där glaslådorna, men utsikten var imponerande - dock förstår jag varför Fred föredrar Hancock Tower, där man istället ser stranden och lite annat trevligt. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte gick dit istället, men gjort är gjort och det var inte helt fel att åka upp till 103e våningen och kika ner på Navy Pier, Hancock Tower och Millenium Park.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0