2012-09-03

Jag vet inte om det är inbillning, men jag tycker att det känns mer höstigt ute nu än vad det gjorde häromdagen. Kn vara för att det varit mulet i ett par dagar, vad vet jag. När det blev mörkt tidigare ikväll och jag hade min skrivbordslampa tänd, så kändes det verkligen som höst och jag ville bara slänga på mig någon utav mina stickade koftor och krypa upp i sängen med en kopp te och en bra bok. Mysigt. Dock var det inte riktigt så kallt så att man kunde ha stickade koftor på sig och att dricka te var jag inte riktigt heller jättesugen på och då ville jag inte heller läsa hela dagen, så det blev massa PLL istället. Nu ska jag bara catcha up med Common Law oxå, sen är jag redo för höstens alla nya avsnitt av mina favorit-tvserier. Det är väl det jag ser mest fram emot med hösten tror jag, samt att få bära jeans, stickat och boots mest hela tiden, haha. 

Imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller efter semester i nästan två veckor. Kidsen har sommarlov i två dagar till, men på torsdag, då kommer mitt liv återgå till det normala... Som jag längtar!

Kommentarer
Postat av: FIA

Jag undrar om du ska börja studera snart - hör inte det till höstaktiviteterna :-)

Svar: Väntar fortfarande på att få veta när kurserna startar :)
Emma

2012-09-04 @ 19:12:51
Postat av: FIA

Vad vill du läsa då......

Svar: Helst något business-, marknadsföring- eller managementrelaterat, men tyvärr finns det inte många såna kurser och de som finns erbjuds på college 30 minuter bort eller så kostar de över $1000 vilket är dubbelt så mycket mot vad jag får från familjen för att läsa TVÅ kurser. Det som erbjuds för au pairer är typ bara engelskakurser och t.o.m på den mest avancerade nivån är det lättare än engelskan i högstadiet så jag känner att jag inte riktigt passar in där... Vi får se vad det blir, i värsta fall får det bli en online course på UCLA.
Emma

2012-09-06 @ 16:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0