Mitt framtida liv

Jag tänkte att jag kunde berätta lite kort om vart jag kommer bo samt familjen jag kommer bo hos i USA, för er som är nyfikna (vilket jag hoppas att ni alla är, hehe).

Jag kommer bo i en stad i New Jersey som heter Montclair som är located ungefär en timme (med tåg eller buss) från New York City. Här jobbar de flesta med antingen journalism, tv, musik eller konst och det finns mycket roligt att göra; shopping, bio, restauranger, museer, teatrar... Där finns oxå olika universitet som till exempel Montclair State University och Seton Hall University. Om allt går som det ska, kommer jag antagligen plugga Introduction to Communication Theory på Seton Hall som startar redan i februari, till sista terminen kommer jag nog välja något liknande. 

Jag har inte pratat med min host family om den här bloggen och vet därför inte om det är okej att skriva ut deras namn, men jag kommer iaf ta hand om två barn - A och C. A är 11 år, gillar svarta kläder (som jag), kollar gärna på film och läser böcker och är galet smart. C är 8 år gammal, älskar hockey och andra sporter och är en riktig liten vilde. Jag och A är nästan läskigt lika varandra till sättet plus att vi har liknande intressen vilket är den största anledningen till att jag och familjen föll för varandra.

Mina host parents då heter K och B. K jobbar som avdokat inom musikbranschen (bland annat med Lady Gaga, hur coolt är inte det?) och B jobbar som sjukgymnast för barn med Celebral Pares (cp-skador alltså, men det låter så elakt tycker jag). 

Familjen har oxå en hund, D, som är typ den sötaste lilla vovven nånsin. En av mina arbetsuppgifter är att ta med honom ut på en promenad varje dag vilket jag gärna gör. Jag har alltid önskat mig en hund och nu blir det verklighet i iaf ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0