Exhausted


Favoritväskan och favoritskorna fick följa med på New York-äventyr idag (likaså vinterjackan, vilket visade sig vara ett jävla misstag. Ursäkta svordomen)

Om jag ska bo i New York, så vill jag ha en brandtrappa! (visst heter det så?)

Weehawken, New Jersey.

Manhattan.

Massa zoom men här har vi henne: Statue of Liberty!

Ground Zero där framme.

Hoboken + downtown Jersey City, New Jersey.
Jag har insett idag, efter att ha gått längs med vattnet så länge, att jag behöver vatten i närheten för att må bra. Visst, Hudson River är inte direkt havet, men det är iaf bättre än inget vatten alls.

Manhattan <3

Hittade lite svenskt (eller?) i närheten av Ground Zero...

...Där de hade misslyckats rätt rejält med skyltningen!

Dagens lunch från Wholefoods.


Soho.

Washington Square Park.

Herre vilken dag jag har haft ändå. Helt slut i benen efter att ha gått i mer än 7 timmar. Nej, jag skojar inte, jag har på riktigt gjort det. Jag åkte till New York så att jag var där strax efter 11, sen promenerade jag så långt västerut jag kunde komma (till Hudson River) och gick sen downtown ända till Ground Zero och allt där nere. Det tog ungefär 4 timmar bara det. Köpte med mig lite lunch från Wholefoods (allt här är organiskt och super-duper-nyttigt) och slog mig ner i Hudson River Park innan jag mötte upp Isabell och Julia för att gå vidare mot Soho. Jag ÄLSKAR Soho förresten, så himla mysigt! Där har de oxå riktigt bra second hand-shopping om man är intresserad av det. Efter att ha gått runt i Soho i nån timme så gick vi till Washington Square Park där det var massor av folk, parken ligger precis vid NYU (universitet) så det var massa folk i min ålder där. Ganska trevligt sådär lixom. Sen var Isabel tvungen att åka hem för att hon skulle jobba så vi promenerade på 5th Ave upp till Port Authority där jag lämnade Isa och Julia för att ta mig vidare till Times Square där jag kikade runt en liten stund, sen bar det av tillbaka till Port Authority för att ta bussen kl 19.30 hem. Väl hemma bäddade jag ner mig i sängen rätt snabbt, som sagt så är jag helt slut efter den här dagen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en trevlig dag, börjar längta rejält nu tills jag kommer och hälsar på dig.. Huset med trappan påminner lite om det i "Hur man blir av med en kille på 10 dagar", eller i flera andra filmer också i och för sig :)

2012-04-17 @ 20:33:00
Postat av: Louise

Ja, förra kommentaren var från mig ja..

2012-04-17 @ 20:33:37
Postat av: Emma

Louise: Ja, brandtrappor är populära i New York! Längtar oxå supermycket tills du kommer hit, det kommer bli helt galet skoj. Can't wait tills K kommer hem så att jag kan prata med henne om allt med sommarens schema och sådär :D

2012-04-17 @ 21:49:29
URL: http://emsaupair.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh vad det ser härligt ut! :) Och stavningen var riktigt fin, hahaha.

2012-04-17 @ 21:55:42
URL: http://iduzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0