Påskpyssel




Idag har kidsen varit lediga från skolan på grund av att det är långfredag, vilket jag har varit nervös för hela veckan. Dock sa min host mom att de älskar att dekorera ägg för påskäggsletandet på söndag (de har sin typ påskafton då) så igår köpte jag med mig massa dekorationskit och imorse satte vi igång och färgade äggen! Jag och A, som var uppe redan klockan 7, spelade dock Monopol först. Efter lunch gick vi på bio och såg Mirror, Mirror som faktiskt var himla bra. För er som inte vet det så är det en ny, otecknad version av Snövit med bland andra Julia Roberts som en av huvudrollerna. Efter bion åkte vi hem och dekorerade de färgade äggen med fina klistermärken och sen blev det lek på studsmattan (som vanligt alltså). När min host mom kom hem så började hon laga mat för en judisk högtid som startar ikväll, nämligen passover vilket jag ska fira imorgon tillsammans med min värdfamilj och deras vänner. Till middag beställde vi kinamat och resten av kvällen spenderades med Carolin på Starbucks där vi satt i ungefär fyra timmar. Vi hade mycket att prata om kan jag lova... Nu tar jag helg och önskar er en glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Glad påsk!

Vad kul att du pysslar. Något du verkligen älskar ;-). Hi hi! Du borde pysslat lite mer när jag gav dig chansen hörru.

Nu blev jag lite nyfiken. Är familjen judar el tycker de bara om att fira olika högtider?

Lite knäppa traditioner de där amerikanerna har. Det vet väl alla att ägg skall ätas på påskafton och inget annat ;-). Här kommer det bli som vanligt men i mini-, miniformat. En pyttejanssons, löksill, rökt lax, ägghalvor, prinskorv och några miniköttbullar med smak av soltorkad tomat. Stackars Daniel lär inte bli mätt idag inte. Får nog hitta på nå't extra till honom så han inte svimmar av hunger :D.

Simon har skadat sitt knä rejält. Om du inte redan sett det på FB kan du spana in knäskålen där. Svullnaden kanske har lagt sig idag men igår såg det för jäkligt ut. Han grät i nästan 1h. Dels av smärta men även av chocken. Det var riktigt synd om honom. Får se hur det är när han vaknar om en stund.

Ha nu en riktigt trevlig helg så kanske vi hörs på Skype senare.

Kram på dig

2012-04-07 @ 07:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0