Onsdag

Asså, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Dagen har varit himla speciell. Jag gjorde misslyckade bananpannkakor till frukost (fast de var helt okej att äta ändå) och åkte sen till Willowbrook mall för att köpa ett par skor som jag har velat ha sen början av mars, nu äntligen var de på rea! Tre timmar senare åkte jag hem, tog hunden på promenad, åt lunch och åkte bort till skolan för att hämta kidsen. Sen bar det iväg ner till Cranford, NJ, för att lämna A hos B (med C, haha, hoppas ni fattar). A åker ju som bekant till Paris med K idag och B skulle köra dem till JFK direkt efter jobbet så jag fick köra dit (på motorvägen, love it!), vi blev lite tidiga så jag fick en guidad tur runt hela skolan där han jobbar. Väldigt trevligt! Efter att ha lämnat av A där så tog jag med mig C hem och vi gjorde läxor en stund och sen lekte vi. B kom hem och vi åt middag tillsammans. So far, so good, right? Nu blir det dock lite konstigare. Efter middagen skulle B åka iväg på ett möte med scouttruppen som C är med i. Han sa till mig att mötet skulle hålla på i ungefär en timme. Jag och C kollade lite på film och mitt i filmen ringde telefonen, "St Judes" var det som ville något. Vi har som regel att inte svara om man inte vet vem det är som ringer, så vi svarade inte. Jag kände dock igen namnet men kunde inte placera det. Ungefär 1 timme och 20 minuter efter att B åkte bäddade jag ner C i sängen och väntade sedan på att min lille host dad skullle komma hem. När klockan var halv 10 och han fortfarande inte hade kommit hem så var nervositeten total. Då kom jag oxå på vart jag hade hört namnet St Judes - det är ett sjukhus. Tänk er själva; ett sjukhus ringer strax före 9 på kvällen och min host dad kommer inte hem. Oj oj, jag var så himla nervös för att det hade hänt något. Dock kom han hem några minuter efter att jag insåg vad det kunde handla om och jag har nog aldrig varit så lättad i hela mitt liv. Eller jo, det har jag nog förresten, men ni fattar... Det kändes iaf väldigt obehagligt, tänk om det faktiskt hade hänt något, som tex en bilolycka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0