Tisdag 3.4

Sicken dag. Tydligen hade A slarvat med läxorna igår (alltid dessa jävla läxor!) så på grund av det plus andra (väldigt jobbiga) saker som just nu pågår i en annan del av landet som påverkar oss allihopa ganska mycket, var B ganska kort mot mig idag. Jag höll mig därför på mitt rum största delen av dagen och kollade klart på The Girl With the Dragon Tattoo och sen började jag med säsong 2 av Keeping Up With the Kardashians. Som jag skrev igår så skulle B åka till Texas idag så efter att vi hade hämtat kidsen på skolan bar det av till flygplatsen för att lämna av honom. Sen blev det läxor och lek som vanligt, plus att jag ansvarade för att få middagen klar i tid. Nu ikväll var det dags för ett nytt cluster meeting vilket faktiskt var helt okej. Vi gjorde iordning luncher till hemlösa i Newark vilket ju är lite vettigare än att bara stå i ett rum och prata med varandra. Totalt packade vi 241 lunchboxar och imorgon ska de levereras till ett soppkök och delas ut till de som behöver dem. Det kändes fint. Dock skulle jag, och även Lena och Loan, vilja träffa dessa människor och personligen dela ut luncherna, det hade känts ännu bättre. Dock kan man ju inte få allt här i världen, så jag får väl vara glad för att jag iaf har hjälpt till att göra denna helg lite lättare för 241 personer!

Nu blir det dagens Rapport (hur gammal är jag nu igen?) och sen sova, imorgon ska jag upp en timme tidigare än vanligt för att köra K till tågstationen och ta vovven på en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0