2012-12-11

Eftersom vi hade ett christmas party ikväll så hade vi en väldigt... Ehm, fin gran.
 
Tjenare bloggen! Idag har varit en ganska bra dag. Tanken var att jag skulle försöka ta tag i packningen men efter 10 minuter var jag uttråkad så jag åkte till Willowbrook istället. Kom därifrån med ett armband som jag betalade $1.07 för, rätt okej va? Det är värsta bling-blingigt och jättefint, dock lite för stort men orka bry sig om det. Jag var hemma runt 12:30 igen och gick ut med hunden, sen kom A hem från skolan och sa att hon inte hade nån läxa men (som alltid) så visade det sig att hon hade läxa ändå... Okej. Sen kom C hem från skolan och han bråkade inte med mig alls idag, vilket var skönt. Det är alltid så när A är på dåligt humör, då ska C visa att han minsann är bättre än sin syster :P 

Efter jobbet åkte jag till Glenridge Train Station för mitt sista cluster meeting nånsin! Det var det konstigaste mötet jag varit på under min tid i Montclair. För det första; vi hade ett julparty med äcklig pasta, sallad (alltså bara sallad, inga andra grönsaker), kyckling och massa efterrätter från våra hemländer. Vart var julmaten? För det andra; alla i mitt cluster vet om att jag åker härifrån nästa vecka så alla kom fram och sa hej då och lycka till och sådär och kramade mig, vilket var jättekonstigt både för att jag fortfarande knappt fattar att jag faktiskt ska lämna Montclair men oxå för att det även var folk som jag knappt känner som kramade mig. För det tredje; jag fick en kram av min Community Counselor och hon tackade mig för allt jag har gjort för de andra au pairerna. Eh? Vad menar hon med det? Sen så fick jag oxå höra att jag är värsta kändisen i mitt cluster. Alla vet vem jag är trots att de aldrig har träffat mig. Varför? Pga min Michael Kors-väska. Jag är "the girl with the 400 dollar bag". Yep. I clusteret har vi även "the girl with the 200 dollar ticket" och "the girl who's moving to Australia with her host family". Vart är "the girl with the dragon tattoo" tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0