2012-12-14

Mitt liv handlar just nu om två saker; säga hej då till mina vänner samt förbereda mig på att lämna mitt andra hem. Som ni har märkt så hänger jag med Rilana mest hela tiden, hon är verkligen en av mina bästa vänner, men ikväll blev det filmmys med Franzi istället. Det var längesen vi gjorde nåt så det var på tiden. Filmen vi såg var Once, vilket är filmen som musikalen med samma namn är baserad på. Vilken film! Dock tror jag inte att jag hade gillat filmen om jag inte hade sett musikalen först. Musiken i filmen är fantastisk (precis som i musikalen) men filmen är en sån där film som jag skulle stänga av efter 10 minuter typ... Dock måste jag säga att om ni gillar dramafilmer med urbra (alltså på riktigt URBRA) musik så måste ni se denna! De två videorna är en sammanfattning av filmen men anledningen till att jag postar dem här är för att ni ska höra musiken. Jag älskar dessa två låtar, så oerhört bra. The Hill och If You Want Me är även de riktigt, riktigt bra. Jag vet inte riktigt om jag gillar filmen eller musikalen bäst. Helst skulle jag nog vilja ha en mix av de båda - rösterna från musikalen (ååh Cristin Milioti och Steve Kazee gav mig rysningar) men slutet från filmen (slutet i musikalen var lite otydligt). Dock tror jag att själva upplevelsen med live-musik slår det mesta så musikalen kanske är snäppet bättre än filmen... Jag är glad över att jag har sett båda dock. 

Ja, alltså, detta inlägg var inte direkt tänkt att handla om Once utan om min kväll med Franzi. Vi kollade uppenbarligen på film, men vi åt oxå massa tyskt godis. Hon hade fått massor utav choklad och grejer från Tyskland som hon tog med sig hit och bjöd mig på och det var himla gott måste jag säga. Amerikansk choklad är typ det äckligaste som finns, inget slår Marabou-choklad men den tyska är så mycket bättre än den amerikanska. Efter filmen så pratade vi massor om allt som har hänt under de tre månader vi känt varandra, samt vad som kommer hända i framtiden. En mysig fredagkväll :)

Resten av dagen var bra den oxå, förutom en grej som ni kanske har hört om där hemma: skolmassakern i Connecticut. Jag förstår inte hur en människa kan få för sig att ta sig in i en skola med små barn och skjuta ner 18 av dem. Ofattbart. Ni kan läsa mer om det HÄR (<-- Länk). Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på ett avsnitt av Castle minsann, vilken överraskning...

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, den första låten där känner jag ju igen, jag tror att det har spelats på radion en del eller nåt, för ett tag sen i alla fall, eller kanske att någon annan också har spelat in den.. Men jättefin i alla fall, vi får se filmen när vi kommer hem igen :)

Svar: Om vi ska! Den är så himla bra. Jag önskar att vi hade sett musikalen när du var här, du hade älskat den :)
Emma

2012-12-15 @ 19:16:07
Postat av: Louise

Ja, men Ghost var ju superbra också ;) Men vi får väl se den nästa gång, vi måste ju liksom åka till New York någon mer gång tillsammans :)

2012-12-16 @ 23:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0