Cluster meeting

Hej hej på er denna underbara fredag! Jag har precis kommit tillbaka från mitt första Cluster meeting med Lois och ungefär hälften av alla au pairer som finns här. Det var... Intressant. Vi pratade om skatter, som kan vara det tråkigaste ämnet som finns, och det jag fick veta gjorde mig inte så himla glad heller... Jag kommer få betala massa skatt nästa år. Man betalar skatt på de pengar man tjänat under ett år och eftersom jag inte tjänade några pengar i USA under 2011 så slipper jag betala i år, men däremot så kommer jag ju ha tjänat massa pengar under 2012 vilket betyder att jag måste skatta för hela 2012. INTE roligt. Inte nog med att jag ska spara pengar till alla roliga resor jag har planerat utan nu ska jag betala typ 600 dollar i skatt oxå? Wahwahwah. Mötet var ändå rätt trevligt, jag träffade Lena, Denisse, Debora, Carina, Kathy och Valerie, saknade tyvärr Frederike och Daniela men vi ska kanske träffas nästa helg och fira Danielas födelsedag, härligt att ha något att se fram emot!

Trots att jag vet om att jag ska betala skatt så sitter jag ändå nu i soffan och kikar runt på Topshop.com och drömmer mig bort. Jag älskar när butikerna börjar fyllas på med nyheter, spelar ingen roll om det är vår, sommar, höst eller vinter - så fort butikerna fylls på så blir jag gladare än gladast. Bara att lixom kika runt i butikerna räcker. Dock var shoppingbegäret rätt så stort idag så jag köpte faktiskt en ny tandborste och tandtråd - det ni. Jag tror inte att jag nånsin har köpt det själv. 2012 kommer bli ett intressant år, helt klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0