Another day in New York


Christopher Street


Lyckan när man kommer in i Sockerbit. Åh <3


Tror minsann att jag befinner mig i Chinatown...

Trevlig utsikt från Battery Park.

Sen blev det en tur till indianmuseet där det bjöds på coola kostymer...

...parodier på Statue of Liberty...

...och fina drömfångare (en fick som ni ser följa med mig hem)

Avslutningsvis kan jag nu skryta med att jag (nästan) har varit med om ett röda mattan-event. Ganska coolt väl? ;)

Frederike och jag åkte till New York idag (nej, vi gör inget annat än hänger där). Tanken var att gå söderut på Broadway till Canal Street, följa Canal St till Christopher St för att där besöka den svenska godisbutiken Sockerbit (åååh, det kändes som att vara hemma igen!) och sen hänga i Soho resten av dagen. Had ejag varit själv så hade det blivit så, men nu hade jag ju Frederike som sällskap så det blev lite annorlunda. För det första; Broadway går diagonalt över Manhattan och korsar alltså de olika avenyerna på olika ställen över halva stan - 7th ave korsar Broadway på 42nd St tror jag, 6th ave korsar på 34th St och 5th ave korsar Bway på 23rd St. Vi traskade på Broadway som helst plötsligt blev 6th ave då den korsade 34th St (vilket vi inte fattade alls just då, faktiskt så var det min host dad som berättade för mig nu när jag kom hem hur det ligger till) - vi var himla förvirrade där ett tag. Vår plan förstördes helt, för plötsligt hittade vi Christopher St och gick dit före Canal St. Vi hittade til Chinatown och irrade runt där ett tag. För det andra; Frederike hade fortfarande några saker kvar på sin must-see-in-NYC-before-I-leave-for-Chicago-lista. Därför åkte vi ner till Battery Park och hälsade på Statue of Liberty en snabbis. Där fanns även ett museum om indianer, nämligen National Museum of American Indians. Förstår ni hur lycklig jag var när jag hittade det? Dessutom var det helt gratis då det är en del av Smithsonian. Awesome. Frederike var snäll och lät mig gå runt där inne i drygt en timme, sen åkte vi upp till Upper West Side där vi lyckades hamna mitt i Tony Awards (det största priset en Broadway-musikal kan vinna) och sen åkte vi hemåt. Träffade på Amanda på bussen hem så vi snackade lite grann om hennes host family och sådär. Väl hemma i Montclair, mötte Lena upp oss på Coldstone för en kvällsglass och sen promenerade jag hem och diskuterade mina äventyr med B. Imorgon ska jag utsätta honom för det ultimata New York-testet - hur uttalar man Houston Street? Det kan ni ju fundera på till imorgon. Den som svarar rätt vinner en kaffe från Starbucks (den som vinner måste dock komma hit för att inkassera sin vinst). Hörs imorgon folks!

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Haha, tack så mycket! Gud vad roligt med New york, jag har också varit där, fantastisk stad! :D

2012-06-11 @ 18:47:37
URL: http://juliasmagazine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0