Ballet

Idag har jag varit i New York (hur många inlägg har jag egentligen börjat så? Känns som att det är en standardinledning för mig nuförtiden). Tanken var från början att åka till Coney Island men det blev inte så då vi skulle iväg på trevligheter senare på kvällen. Nope, istället åkte vi till Staten Island och det är nog det mest amerikanska jag har sett under mina fem månader i USA. Vi åkte iaf till en strand där det firades Back to Beach (vad nu det är för nåt), de hade massor av små stånd längs med boardwalken där det såldes smycken, kläder, mat, leksaker, tavlor... Lite av varje. Efteråt åkte vi tillbaka till Manhattan där vi åt middag på Subway (jag vet, superlyxigt) och senare åkte vi till Lincoln Center för att gå på balett. Ja, ni läste rätt - balett. Urhäftigt kan jag säga! Visst, jag somnade i tredje akten och under andra var jag så rastlös och ville bara röra på benen, men den första akten var helt magisk. Jag vill oxå dansa balett ju! Vi tog massor av coola bilder utanför Lincoln Center innan vi gick in men de befinner sig på Frederikes kamera och jag vet inte riktigt när jag får dom så ni får vänta lite grann. Vi hade väldigt roligt iaf, som alltid. Om ungefär 6 timmar ska jag skypa med bästis som landar i USA om ungefär 5 dagar så jag tänkte passa på att sova en liten stund. Trevlig söndag på er!

Kommentarer
Postat av: FIA

Du, Emma, jag känner igen mig i din livs upptäcktsresa - även om det är 20 år sedan och att jag var i en helt annan stad.... men, jag känner igen mig av att hela tiden hitta och välja nya saker att göra: Ballet, Musikaler (som såklart var självkara i Wien) och hitta nya rum i Stadsmiljön och dess upplevelser.... jag hade dock ingen blogg :-) Kul att följa dina dagar! Stor kram Fia

Svar: Ja, det är väl lite det som är grejen med att flytta utomlands ett år. Jag trodde aldrig att jag skulle gå på balett och så här många musikaler, men det är riktigt roligt att jag har möjligheten att göra det!
Emma

2012-06-17 @ 11:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0