Sleep over

Min lördag spenderades i New York, precis som alla andra lediga lördagar. Lena, Frederike och jag köpte biljetter till musikalen Phantom of the Opera som var helt okej. Ghost kommer alltid vara min favorit (den är verkligen oslagbar!) men Phantom of the Opera seglar nog in på en fjärdeplats ändå. Innan musikalen slog vi oss ner i Bryant Park med varsin kaffe och efteråt käkade vi pizza samt hängde i vår favorittrappa, den röda på Times Square ni vet. Väl hemma möttes jag av en andfådd B, en glad C och fyra skrikande tjejer. A har en sleep over i helgen tillsammans med fyra kompisar! De lekte kull när jag kom hem så jag joinade dem en stund, jag och B gjorde verkligen allt för att fånga dem alla. Vi vann faktiskt alla rounds! Teamwork ftw ;) Efteråt var det dags för efterrätt och film men då gick jag upp till mig och nu tjötar tjejerna ihjäl sig där nere... A's rum är precis under mitt så jag hör ända upp till mig minsann. Gör inte så mycket dock, så länge de inte skriker allt för mycket :P Nu ska jag kika på en film, tror jag kör The Rebound som är så himla bra. Really like that one. 

PS. På tal om kaffe förresten... Jag tror att jag numera är kaffeberoende. I tre dagar har jag haft huvudvärk. Jag har tagit tabletter men den kommer alltid tillbaka. Idag drack jag kaffe för första gången på tre dagar och huvudvärken försvann på en gång. Bara ett sammanträffande eller är det faktiskt så att jag numera måste dricka kaffe VARJE DAG för att inte få huvudvärk?? GAAH på det sista. Jag håller tummen stenhårt för att det bara är ett sammanträffande... (innan ni säger massa saker om att kaffet jag dricker knappt innehåller kaffe, så kan jag berätta att jag inte dricker Caramel Macchiato eller Vanilla Latte längre. Nope, nu är det vanligt kaffe med caramel syrup istället. Då kanske ni förstår varför jag är lite nervös över det där kaffeberoendet...)

Kommentarer
Postat av: Mr Jeppe

Hej

Kaffe, jo då så är det. Är ju själv ingen älskare av det, men dricker då det bjuds. Kaffemaskiner på jobbet gör det för lätt. Nåväl, blev det för mycket på jobbet, märker man det redan på sen lördag fm. huvudvärk! Men tar man bara en (1)kopp då. Så är man fri sedan.

Man borde inte dricka automatkaffe bara då det finns riktigt gjord Espresso, med nymalen kardemumma och lite råsocker. Typ Mauritz café, på Fredsgatan. dom kan!!!

Och du, vissa kan inte sova när de druckit kaffe. För mig är det tvärtom och så spiller man ju så lätt i sängen. /L

2012-06-10 @ 11:07:43
Postat av: Emma

L: Okej, då får det bli kaffe-rehab i ett par dagar nu... Tyvärr har jag ju inte riktigt tillgång till kaféer i GBG för tillfället, får klara mig med Starbucks kaffe i sju månader till. Jag kan oxå dricka kaffe när som helst, jag blir inte pigg av det alls! Förstår inte riktigt varför, men så är det iaf. Rätt gött ändå måste jag säga.



Hur är läget i Sverige nu då?

2012-06-10 @ 14:29:18
URL: http://emsaupair.blogg.se/
Postat av: Mr Jepp

Allt väl faktiskt. Men någon försommarvärme ngn vecka i april/maj har vi inte haft (tycker jag iaf).

Hoppas det innebär att vi får en ändå, fast senare, förhoppningsvis när man kan njuta av den bättre, än att bara se på genom ett fönster på jobbet.

Studentexamen i gbg är nog klara nu. tor sista dgen var igår eller idag. Minns Du din? Det är över 1 år sedan, Du! Tiden flyger.



Såg en fräck sak på YouTube i söndags, från Mexico.

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=co3jDaWzxUc



Kram från Jeppson family.

2012-06-13 @ 20:19:02
Postat av: Mr Jepp

Allt väl faktiskt. Men någon försommarvärme ngn vecka i april/maj har vi inte haft (tycker jag iaf).

Hoppas det innebär att vi får en ändå, fast senare, förhoppningsvis när man kan njuta av den bättre, än att bara se på genom ett fönster på jobbet.

Studentexamen i gbg är nog klara nu. tor sista dgen var igår eller idag. Minns Du din? Det är över 1 år sedan, Du! Tiden flyger.



Såg en fräck sak på YouTube i söndags, från Mexico.

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=co3jDaWzxUc



Kram från Jeppson family.

2012-06-13 @ 20:20:50
Postat av: Mr Jepp

Allt väl faktiskt. Men någon försommarvärme ngn vecka i april/maj har vi inte haft (tycker jag iaf).

Hoppas det innebär att vi får en ändå, fast senare, förhoppningsvis när man kan njuta av den bättre, än att bara se på genom ett fönster på jobbet.

Studentexamen i gbg är nog klara nu. tor sista dgen var igår eller idag. Minns Du din? Det är över 1 år sedan, Du! Tiden flyger.



Såg en fräck sak på YouTube i söndags, från Mexico.

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=co3jDaWzxUc



Kram från Jeppson family.

2012-06-13 @ 20:22:03
Postat av: Mr Jepp

Allt väl faktiskt. Men någon försommarvärme ngn vecka i april/maj har vi inte haft (tycker jag iaf).

Hoppas det innebär att vi får en ändå, fast senare, förhoppningsvis när man kan njuta av den bättre, än att bara se på genom ett fönster på jobbet.

Studentexamen i gbg är nog klara nu. tror sista dagen var igår eller är idag. Minns Du din? Det är över 1 r sedan, Du! Tiden flyger.



Såg en fräck sak på YouTube i söndags, från Mexico.

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=co3jDaWzxUc



Kram från Jeppson family.


Svar: Här är det oxå rätt kallt, inte jämfört med Sverige egentligen men med tanke på att vi hade närmare 30 grader varmt i mars och nu "bara" 20 så är det kallt... Ja herregud, tiden går så himla fort verkligen! Helt galet. Rätt skönt dock :)
Emma

2012-06-13 @ 20:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0