Because we're all Irish today



På vägen till 5th Ave hittade vi Magnolia Bakery, blev inget köp där dock.

Det var grönklädda människor överallt i hela NY.

Hello 5th Avenue - gatan där paraden hölls.

Fina hästar! 









Det här var definitivt min favoritdel av paraden. Helt plötsligt blev det så himla verkligt. Tänk att de människorna som går där i mitten av 5th Ave faktiskt var med i Vietnamkriget! Så fint.

Här har vi honom ju, lille Patrick.

Haha, älskar hattarna!

Fler fina hästar.



För första (och antagligen sista) gången i mitt liv har jag firat Saint Patrick's Day. Trots att ingen vet varför det egentligen firas, så är det väldigt stort här vilket märktes redan kl 9.45 när jag hoppade på bussen mot New York - den var proppfull av människor med gröna huvudbonader, t-shirtar och smycken. Ungefär hälften av dom var au pairer, förutom Lena, Kathy och Caroline som jag åkte dit med, så träffade jag sju andra som jag inte träffat på länge. Väl framme i New York såg vi fler grönklädda människor, alla lika glada och högljudda. Vi lyckades ta oss till 5th Avenue där paraden skulle starta kl 11 och vi alla var himla taggade! Dock måste jag erkänna att jag efter en timme var så uttråkad så jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. Stod ut en timme till dock, men sen drog vi därifrån och började leta efter en Irish Pub, utan större lycka ska jag dock tillägga. Inte för att det inte finns, det gör det - om man vill betala 20 dollar för en bit chicken pot pie vilket är typ det enda irländska jag skulle kunna tänka mig att äta. Istället blev det lunch på Times Square och sen åkte jag hem för att jobba. Barnen och jag lekte ute i trädgården efter att ha hämtat A från dansträningen och sen kom K och B hem igen runt halv 9, så jag jobbade bara några få timmar. Inte så farligt med andra ord. Det har helt enkelt varit en himla trevlig lördag! Ska avsluta den på ett rätt trevligt sätt oxå, dags att kolla på premiären av Fashion Star plus gårdagens säsongspremiär av Fairly Legal - som jag har längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0