En vanlig onsdag

Inget spännande har hänt idag. En typ helt vanlig onsdag: jag jobbade 7.30-8.10, kollade på Keeping Up With the Kardashians till 12.40, åt lunch och gick ut med hunden, hämtade kidsen 14.20, tog med en till tjej hem för en playdate för A, lekte kurragömma/jage, gick ut med hunden, hämtade K vid tåget, åt middag, jobbade 19-20 och nu ligger jag i min säng och ska kolla på Pretty Little Liars och GCB (en serie som började i söndags) innan det är dags att sova. 

Förresten, om man har SJUUUUKT torra händer och handkräm inte hjälper, vad gör man då? Tack på förhand.

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Jaaaa Du lilla stumpan.

Och du skall tillhöra dagens ungdom....suck

Torra händer, frågar du "mig" om det?

(ska JAG behöva påminna dig om google-typ?)

(http://www.shenet.se/ravaror/hudtyptorr.html)



Är dom ovanligt torra tycker jag att Du ska tänka till om det kan vara så att något som du inte utsatt dem för förr, nu plötsligt gör det. Nytt Diskmedel, Nya rengöringsmedel typ! eller kanske Nytt schampo eller ny typ av tvål eller bara en frekventare användning.



Du kanske är Cool i USA men tydligen inte FET! Bra tecken på ett sätt.



Jag skulle iaf bara rekommendera något så vanligt som några droppar vanlig Olivolja. Eller en enkel crème som bygger på det. Åh hallå då enna' UTAN parfym alltså! Måste det lukta, förlåt, dofta exklusivt. Kan du spraya i ngt av de ev. parfymer du redan har, som du tål. Eller kolla i skafferiet, lite pressad Citron kanske?

Köpt crème är Dyrare men kanske med ngt flashigt namn som DKNY, UTAN socker!! men svindyrt ändå. Och i en burk som rymmer 1/4-del av hur stor den är, om du har tur!

Men, nu är ju inte jag någon ornitolog eller vad det heter. ;-).

Men olivolja är aldrig skadligt, annat om man ska hålla i ett hundkoppel med en vild hund, styra en bil, damma av en grammofon eller CD/DVD skiva, putsa glasögon, byta linser eller bara gnugga ögonen.

Så prova du LITE, när du lagt dig, och innan du somnar. (OBS! efter bokläsandet!).

Så får det tränga in i huden under natten.

/Kemisten på olje-berget

2012-03-08 @ 23:28:43
Postat av: Jeppe

Jaaaa Du lilla stumpan.

Och du skall tillhöra dagens ungdom....suck

Torra händer, frågar du "mig" om det?

(ska JAG behöva påminna dig om google-typ?)

(http://www.shenet.se/ravaror/hudtyptorr.html)



Är dom ovanligt torra tycker jag att Du ska tänka till om det kan vara så att något som du inte utsatt dem för förr, nu plötsligt gör det. Nytt Diskmedel, Nya rengöringsmedel typ! eller kanske Nytt schampo eller ny typ av tvål eller bara en frekventare användning.



Du kanske är Cool i USA men tydligen inte FET! Bra tecken på ett sätt.



Jag skulle iaf bara rekommendera något så vanligt som några droppar vanlig Olivolja. Eller en enkel crème som bygger på det. Åh hallå enna' UTAN parfym alltså! Måste det lukta, förlåt, dofta exklusivt. Kan du spraya i ngt av de ev. parfymer du redan har, som du tål. Eller kolla i skafferiet, lite pressad Citron kanske?

Köpt crème är Dyrare men kanske med ngt flashigt namn som DKNY, UTAN socker!! men svindyrt ändå. Och i en burk som rymmer 1/4-del av hur stor den är, om du har tur!

Men, nu är ju inte jag någon ornitolog eller vad det heter. ;-).

Men olivolja är aldrig skadligt, annat än om man ska hålla i ett hundkoppel med en vild hund, styra en bil, damma av en grammofon eller CD/DVD skiva, putsa glasögon, byta linser eller bara gnugga ögonen.

Så prova du LITE, när du lagt dig, och innan du somnar. (OBS! efter bokläsandet!).

Så får det tränga in i huden under natten.

/Kemisten på olje-berget

2012-03-08 @ 23:33:50
Postat av: Jeppe

Varför blev det på detta sättet nu då? Så tjatigt!

2012-03-08 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0