Torsdag 29.3

Asså, tiden här går sjukt fort ju! Redan torsdag! (eller, nu är det ju typ fredag) Vad hände med veckan lixom? Det är alltid samma sak, på måndagen känns det som att det är helt galet långt till helgen men poff! så är det fredag. Gött! 

Har haft en superdag. Började med att städa mitt badrum (oj oj oj, det var på tiden kan jag säga) samt fixade med tvätten, sen köpte jag äntligen huvudvärkstabletter på CVS (funkar ungefär lika bra som Alvedon hemma i Sverige, rätt dåligt med andra ord) och efter det hämtade jag kidsen på skolan. Väl hemma blev det läxor och sen lite tjafs med A om hennes TV-tittande, men förutom det så blev det en väldigt bra dag. När B kom hem så lekte vi jage och seriöst, det är himla roligt. För en gångs skull så slapp jag jaga alla, B var den som fick springa, och jäklar va vi sprang. Det stora samtalsämnet vid middagen var hur snabbt jag sprang (va? Jag, springa snabbt?). B jämförde mig med en Jackrabbit, vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang dock... ;) Efter middagen gick vi allihopa till Keil's för att köpa lotter till ett megastort lotteri där man kan vinna 500 miljoner dollar (dragningen är imorgon, om jag vinner så lovar jag att bjuda alla som kommer hit på besök på en kaffe från Starbucks) och efter det blev det Starbucks med Lena. Mysdag alltså! Nu ska jag kolla på en film som snart försvinner från Netflix, sen sova, så godnatt America!

Update 30/3 kl 23.47: Det där lotteriet är verkligen en big deal här - på Twitter skrivs det just nu massor av tweets om det och på nyheterna skulle de tydligen presentera vinnarnumrena. This is America people, this is America...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0