Torsdag

Som jag berättade tidigare idag så var ju vädret helt fantastiskt idag. Jeans och t-shirt var nästan lite för varmt, hur sjukt är inte det? Men jag älskar det, så himla gött! Känns dock lite småkonstigt att ena dagen bära vinterjacka och nästa dag har man ingen jacka alls, men jag ska väl inte klaga. Hoppas bara att vädret håller i sig! Mitt rum är även det sjukt varmt. Ända sen jag kom hit så har jag sovit med tre täcken för att det har varit så kallt, men nu skulle jag lätt kunna sova utan täcke över huvud taget. Så himla konstigt verkligen. Men som sagt, det är synd att klaga.

Dagen flöt på bra - kidsen lekte på skolan till 15.30 ungefär, sen åkte vi hem och gjorde läxor, men då A var på ganska dåligt humör så gick det rätt segt. A ville inte alls samarbeta. Senare visar det sig att hon hade massa mer läxor än jag fått veta, så det var väl inte den bästa eftermiddagen jag har haft här. Skönt dock att föräldrarna står bakom mig till 100% den här gången. Inte mitt fel att A inte skriver upp i sin planeringsbok vad för läxor hon har lixom. Nu på kvällen har de varit iväg på en konsert där A uppträdde, även jag var inbjuden men efter eftermiddagens påhitt så kände jag att jag behövde en paus från kidsen. Istället fick det bli en kvällspromenad i området och sen The Good Wife på datorn. En helt okej torsdag ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0