Memorial Day


Idag har det varit Memorial Day här i USA vilket innebär ledighet för de flesta (det är därför min värdfamilj åkte till Orlando i torsdags kväll). Jag åkte till New York med Lena runt 11 idag och vi traskade då över till västra sidan av Manhattan för att följa med på vad vi trodde var en guidad tur på Hudson River med ett örlogsfartyg (?). När vi kom dit visade det sig att fartyget skulle ligga kvar vid kajen så istället gick vi bort till Central Park där vi hade picknick med jordgubbar, smoothies från Jamba Juice och massor av vatten. Jag sov faktiskt nån timme, himla härligt! Dock var det sjukt svettigt, även fast vi låg i skuggan. Det har varit över 30 grader idag och så jäkla kvalmigt! Det är nog det värsta med det här stället, det blir lixom både varmt och fuktigt på sommaren. Not so very pleasant. Efter några timmar i parken, drog vi ner till Times Square där vi köpte iced coffee från Starbucks och gissa vad? Jag testade faktiskt vanligt kaffe med lite mjölk och caramel syrup i - and I liked it! No more Caramel Macchiato! Vi träffade oxå på några sailors (ÄLSKAR HATTARNA!) plus police officer Myers. En himla mysig dag!

Ikväll kom familjen tillbaka från Orlando så jag hämtade dom från Newark. Det var så himla skönt att få hem dem igen, jag har enna saknat dom lite granna i helgen... Jag har speciellt saknat B och våra morgonkonversationer. Inte för att de är så speciella egentligen, men det är mer själva grejen lixom. Nu är dock allt som vanligt igen vilket även innebär jobb imorgon så nu är det väl dags att säga godmorgon till er och godnatt till Montclair!

Update: Läste precis lite grann om örlogsfartyg/krigsfartyg - svincoolt ju! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0