Strange feeling

Det konstigaste på länge hände mig idag. Ända sedan januari har jag ju pratat engelska ungefär 24/7 så att prata engelska är nuförtiden mer naturligt än svenska. Tänk er då hur det blev idag när jag träffade en ny svensk tjej i Montclair - total blackout kändes det som. Jag fick verkligen tänka för mig själv "glöm inte att prata svenska", himla konstigt! 

Jo, jag träffade som sagt en svensk tjej idag. Det första hon sa när jag presenterade mig var "du kommer från Göteborg va?" Man ba "hörs det så tydligt...?". Men hon var sjukt trevlig iaf! Vi åkte runt i Montclair lite grann, åt lunch på Smash Burger (godaste hamburgarna här!) och avslutade med en liten frozen yogurt på Lets YO!, himla trevligt. På fredag ska jag ta med henne till Willowbrook Mall och sen får vi väl se vad som händer mer. Det är iaf väldigt skoj att ha en svensk i närheten, även fast jag tycker väldigt mycket om mina tyska vänner oxå ;)

Nu ikväll har B varit iväg på nån slags utbildningsgrej så jag har hjälpt K med matlagning och sådär. Som jag sa till Lena; det var så hiiiimla svårt att laga mat idag, jag var tvungen att värma upp ugnen, sätta in pajen och sen vänta 90 minuter tills den var klar, plus göra en sallad till detta! Oj oj, jag är imponerad av mig själv, haha! Nu ska jag läsa min bok L.A. Candy en stund innan det är dags att sova, idag är det kallt i mitt rum igen... Jag blir aldrig riktigt klok på vädret här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0