The weekend



Ögongodis, del 1: Richard Fleeshman

Ögongodis, del 2: Bryce Pinkham




Nybyggda Yankee Stadium


Men snälla, ge mig grisen! Sötast eller? :D

Yankees-legenden Andy Pettitte spelade idag sin första match på 600 dagar vilket var oerhört stort tydligen, alla i publiken jublade när han kom in...

Typ hela helgen har spenderats i New York! Igår åkte jag dit med Lena och det första vi såg när vi kom fram var en massa människor som mediterade på Times Square. Lixom, Times Square av alla ställen?! Vi hade bestämt kvällen innan att vi skulle gå på en musikal så vi deltog i lotteriet till Ghost där vi egentligen inte vann några biljetter men lyckades få tag på två stycken ändå! En av tjejerna som oxå deltog sa till oss att hon redan hade biljettet så vi fick hennes. Hur snällt? Musikalen (som förresten är musikal-versionen av filmen med samma namn med Patrick Swayze och Demi Moore) var så himla bra verkligen!! Storyn är riktigt fin, de visuella effekterna är grymma och skådespelarna/dansarna ska vi inte ens tala om... Ögongodis är bara förnamnet! Detta är definitivt en musikal jag kan tänka mig att se igen! Efter musikalen och the stage door så hängde vi lite mer på Times Square, tydligen firades World Falun Dafa Day igår (det var därför det var massa kineser som mediterade när vi kom fram till NYC) och därför hade de radat upp en massa små stånd med t-shirtar, mat och smycken längs med halva Broadway. Jag hittade en present till en liten kompis och Lena hittade en t-shirt. Falun Dafa (eller Falun Gong, jag vet inte riktigt vad det korrekta namnet är) är faktiskt värt att googla och lära sig mer om. Vi åkte sen hemåt och i kön till bussen började en amerikansk kille prata med oss om vad vi gjorde i Montclair och sådär, roligt att prata med en amerikan för en gångs skull, annars blir det typ bara snack med mina tyskar ;)

Idag var det då dags för Yankees-matchen som vi alla tre har sett fram emot! The Bronx är inte direkt New Yorks trevligaste område så jag var rätt nervös över att åka dit om jag ska vara ärlig, men som tur är så ligger Yankee Stadium precis vid tunnelbanestationen så vi behövde inte knalla runt i Bronx direkt. Själva matchen var nog det tråkigaste jag har varit med om. På riktigt. De bara kastade den där jäkla bollen och sprang lite då och då! Nä, asså, aldrig er baseball. En gång är definitivt nog för mig. Yankees spelade rätt dåligt oxå vilket såklart gjorde det hela ännu tråkigare. Yankees förlorade till slut matchen mot Seattle Mariners. 

Nu är jag hemma och det är dags för ny arbetsvecka. Vi får väl se vad den kan tänkas bjuda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0