Torsdag 4.5

Visst har jag varit en duktig bloggare idag? Hela sex inlägg på en dag, plus detta! Haha. Jag vet inte riktigt varför jag inte har bloggat, men det har inte hänt så mycket så det är inte direkt så att ni missar nåt. Söndagen spenderades i New York med Lena och Frederike, vi gick till FN-byggnaden och jag hittade massa Dag Hammarskjöld-byggnader i samma område. Han är en riktig kändis i den där stan kan jag säga, jag tror att det finns typ 7 olika byggnader med hans namn? Jag kommer inte ens ihåg vem han är. Det enda jag kommer ihåg är att han gjorde nåt för FN. Bra va? Nu visar det sig säkert att det är fel bara för det...

I måndags blev det jobb som vanligt, och på kvällen mötte jag upp Lena, Kathy, Caroline, Isabell och Frederike på Let's YO! för en frozen yogurt. På tisdagskvällen blev det extrajobb i en timme ungefär, inte så farligt alltså, men igår (onsdag) fick jag jobba mellan 14.30 och 22.30 och jag undrar verkligen hur andra au pairer klarar av att jobba så länge! Wow, jag var redo att gå och lägga mig före halv 7! A bråkade lite med mig men bad om ursäkt senare på kvällen så vi myste en stund i soffan innan hon gick och lade sig. Jag somnade i soffan och vaknade inte förrän the host parents kom hem kl halv 11 vilket gjorde det himla svårt att sova igår kväll... 

Idag skickade jag iväg C på en playdate med Joshua och då blev det lite mys på Starbucks för mig och A. Strax före kl 17 mötte vi upp C, Joshua och hans mamma Carol på Red Mango (frozen yogurt-place, men inte ens hälften så bra som Let's YO!) och jag diskuterade pilotyrket med Carol. Hon jobbar som pilot vilket faktiskt är mitt drömyrke så hon erbjöd sig att hjälpa till med vad jag än behövde hjälp med. Hur grymt är inte det? Tydligen finns det en rätt bra utbildning här i USA som hon rekommenderade. Vi får väl se vad som händer... Ikväll blev det frozen yogurt igen med Caroline, Kathy, Lena och Frederike. Nu får det vara slut på allt detta socker, jag vill inte veta hur mycket socker jag har fått i mig sen jag kom hit! Tack host family för att ni iaf äter någorlunda hälsosam mat... Nä, nu ska jag sova, imorrn blir det minsann jobb igen! Det kunde väl ingen gissa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0