Washington DC, dag 1: Random


Fråga mig inte vad detta är, jag tyckte bara att de var lite söta.

Jag vet inte vad detta är heller, men det låg på 16th Street vilket är typ mitt i Washington DC så det måste vara något viktigt.

Lena och Frederike på väg mot Starbucks för frukost.

Ibland är det inte lätt att stå framför kameran... Vita Huset.

The Treasury Department.

The Treasury Department med Washington Monument i bakgrunden.

Nånstans bakom de där träden finns Vita Huset.

Folk spelade baseball på ängen.

Lena smygfotade.

Resans största besvikelse: Lincoln Memorial Reflecting Pool. Denna utsikt ÄR Washington DC för mig - och så har de inget vatten i poolen? Illa.

Fred och Lena på väg mot Thomas Jefferson Memorial.

Vi hittade ett träd.

Tidal Basin och Washington Monument.

Utsikten från Thomas Jefferson Memorial.

Downtown DC.

The U.S. Capitol.

Old Post Office fick sig ett snabbt besök.

Tidningar, tidningar, tidningar...

Inuti denna byggnad (Archives of The United States of America) föreställer jag mig att det finns massor av gamla böcker fyllda med allt som har hänt i USA under de år som landet har existerat. Sant eller falskt? Google it.

Under trädet i regnet framför The U.S. Capitol. Har jag förresten berättat att jag gillar min hoodie?

Tunnelbanan. Rent och snyggt, det kan man inte säga om New York!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0