2012-11-02

Idag har jag varit utan ström i fyra dagar. Fyra. Jäkla. Dagar. Det låter inte så länge, och det är det väl inte egentligen, men det känns som att det har gått fyra veckor sedan vi förlorade strömmen. Det är dock det värsta som har hänt hemma hos mig vilket jag är väldigt tacksam över. Hela min gata har klarat sig oförskämt bra, det värsta som hände var att ett träd välte och landade precis vid sidan av ett hus, men på en av de större gatorna i Montclair har massor av träd vält så hela gatan är avstängd. 
 
Hela min värdfamilj har varit hemma från skola och jobb denna vecka, vilket börjar bli rätt jobbigt; kidsen är uttråkade, mina värdföräldrar är uttråkade och jag är uttråkad. Det finns verkligen ingenting att göra! Min värdpappa har dock dragit igång en generator så vi har möjlighet att kolla på tv på kvällarna samt värma upp huset en stund. Vi har det alltså inte allt för illa hemma, men ändå. Starbucks är min oas nuförtiden. Att bara sätta sig här med en kaffe och kolla mail, Facebook och bloggen är så himla mycket trevligare nu än innan Sandy. 

Men jag lever ju faktiskt, vilket inte alla andra gör efter orkanen Sandy. Jag har hört en massa olika siffror för antalet dödsoffer i USA och Kanada, men det värsta jag har hört är ändå en historia om en mamma från Staten Island. Hon och hennes barn evakuerade inte trots att de blev tillsagda att lämna sitt hus. När det blåste som mest så bestämde hon sig ändå för att lämna Staten Island och tog med sig sina barn ut till bilen och körde iväg. Hon kom dock inte så långt då vägarna var översvämmade och hon bestämde då att hon och barnen skulle gå. På grund av vinden och vattnet, tappade hon greppet om sina barn och de spolades bort. Mamman lever men barnen är fortfarande inte hittade. Jämfört med dem, och många andra i The Tristate Area, är jag jävligt lyckligt lottad med bara ett strömlöst hus och uttråkade kids.

Nu ska jag snart kila iväg för att äta middag med mina fina vänner Lisa och Rilana. Verkar som att det blir Uptown, det var längesen jag var där! Hoppas ni har en trevlig helg!

PS. Ett inlägg om Boston kommer snart, lovar!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh vad skönt att du är här igen <3 Och att allt ändå är väldigt bra med dig och familjen. Det är väldigt sorgligt att höra talas om de som är mindre lyckligt lottade men jag kan inte vara alltför ledsen när jag vet att du har det bra. Trots att du (& övr familjen) är uttråkade =) Tack och lov för Starbucks! De är räddaren i många nödsituationer ;-)
Jag vet att det här gett dig ännu mer hemlängtan men nu är det ju absolut inte särskilt långt kvar tills du kommer hem igen. Under den tiden hinner du ju faktiskt uppleva några roliga saker till; Chicago, Thanksgiving, Black Friday (hur nu det kan vara kul) och amerikansk jul. Halloween blev ju lite konstigt och avslaget så jag hoppas Thanksgiving blir lite bättre.
Så är det ju presidentval nu i veckan som kommer. Ola Lustig från Rix Morgonzoo är i D.C för att hjälpa Obama bli omvald så nu lär det bli ny president tyvärr ;-) Inte bra för svenska ekonomin alls har jag hört.
Nu ska jag pysa ner i min röriga pysselvrå igen. Ska försöka göra ett minialbum. Vet inte vad jag ska ha det till ännu men kanske kan sälja det till nå'n.
Ha det nu så bra det går så hörs vi kanske på Skype när strömmen är tillbaka.
Stor KRAM <3 <3 <3

2012-11-03 @ 09:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0