2012-11-13

- Här ska det egentligen vara en bild men jag hittade ingen som passade mitt humör så jag struntade i att posta en men om ni vill så kan ni låtsas att det finns en bild av något här -
 
Ibland har man dagar då allt bara känns fel, och idag är en sådan dag för mig. Det är Sandys fel alltihop. Om inte Sandy hade kommit hit och blåst ner massa träd och sådär så hade inte skolorna behövt stänga i över en vecka och då hade de inte behövt hålla öppet förra veckan när de egentligen skulle vara stängda pga presidentvalet och och då hade inte A och C missat massor i skolan pga deras semester som de åkte på förra veckan och då hade de inte haft tusen olika uppgifter att göra klart denna vecka. Vet inte riktigt om det där är helt korrekt svenska (antagligen inte) men vem bryr sig. Jo men iaf, kidsen fick massor av läxa igår som de skulle gjort förra veckan men de var ju inte i skolan då och ska därför göra klart allt denna vecka. C och jag spenderade 4 timmar igår på att göra färdigt fyra dagars läxor vilket var sjukt bra jobbat, men idag gick det inte alls att göra läxorna med honom... A var trött efter gårdagens konsert och vägrade samarbeta hon oxå. Förutom det så har jag en uppsats som egentligen ska skickas in om två timmar men jag fick materialet först igår för vi skulle egentligen inte haft lektion i fredags då alla skolor i NJ skulle vara stängda men pga Sandy var de tvungna att hålla öppet och därför blev det lektion i fredags ändå och då var jag på väg till Chicago liksom. Igår kväll jobbade jag ju så då hann jag inte läsa igenom häftet. Nu ikväll kan jag inte fokusera på någonting utan bara stirrar rätt ut typ när jag försöker få fram ord om övervakning av anställdas mail på arbetsplatser vilket är vad min uppsats ska handla om. Jag fryser som bara den oxå (mitt rum är suuuupervarmt på sommaren och suuuuperkallt på vintern) och har alldeles för torra händer som ingen handkräm verkar kunna hjälpa. Life sucks sometimes.

Men det händer ju bra saker oxå. Såklart. Igår förmiddag var jag på Starbucks med Rilana och Julia, och sen hade jag och C väldigt kul när vi gjorde läxor. Visst tog det 4 timmar att göra klart allting, men han klagade inte alls och vi åt pizza ute till middag och lyssnade på våra sprakande elledningar. Idag skulle jag egentligen gjort min läxa på Starbucks med Rilana men det slutade med att vi bara tjötade massor om helgen (hon åker till DC och jag ska på musikal), NJ-körkort och det faktum att jag snart åker härifrån. Och ganska mycket prat om han den där söta killen som jobbar på Starbucks och som gör himla gott kaffe... Och så blev jag inbjuden till att fira Thanksgiving nästa vecka tillsammans med min värdfamilj i Connecticut vilket jag ser fram emot väldigt mycket! Dock verkar det som att de firar högtiden på ett mer casual sätt, och jag hade ju sett fram emot ett sjukt festligt firande med tanke på att alla andra amerikanska högtider (framför allt 4th of July och Halloween) var riktiga besvikelser och jul kommer bli väldigt konstig med tanke på att jag då befinner mig i TEXAS där de har ungefär 20 grader varmt i december. Så nja, Thanksgiving kommer nog inte bli riktigt vad jag förväntade mig, men antagligen blir det välidigt trevligt ändå och jag är väldigt gad över att de bjöd med mig!

Tänk om det hade varit lika lätt att skriva en uppsats som det är att skriva blogginlägg, då skulle jag varit färdig för längesen. Imorgon tar jag nya tag, idag funkar det bara inte. Ibland har man helt enkelt såna dagar. Nu ska jag sova och försöka glömma bort den här dagen. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0