2012-11-20

Willowbrook har satt upp juldekorationer! Jag har förresten samlat ihop massor av bilder till er på juldekorationer runt om i New York och Montclair, men jag tycker att det fortfarande är lite för tidigt att tänka på det så det inlägget dröjer lite till. 
 
God kväll! Eller ja, det är snarare natt här nu, redan efter midnatt. Jag är dock inte sådär jättetrött - dock vet jag att jag kommer vara utmattad imorgon när jag vaknar; så har det varit för mig de senaste veckorna och det börjar bli ganska jobbigt faktiskt, men jag kan tyvärr inte göra så jättemycket åt det. Jag har testat allt. Min gissning är att det beror på nån slags inre stress, för det var likadant för mig i gymnasiet. Just nu är det så mycket som händer och jag känner bara att jag inte riktigt har nån kontroll över det. Hade jag fått bestämma så hade jag tagit semester i ungefär 4 veckor nu, åkt till Texas ett tag och sen åkt hem och krypit ner i min säng och sovit tills allt känns bättre. Jag är så klar med mitt jobb. Hur kan folk stanna här längre än ett år? 10 månader har gått sedan jag lämnade Sverige och jag förstår inte riktigt hur jag ska klara de två kommande månaderna. Au pairer ska för fasen ha all cred i världen för det här jobbet är inte lätt kan jag tala om! 

Alright, det var dagens ris. Dagens ros då. Tja... Jag åkte till Willowbrook och kom ut med ett par nya örhängen som kostade mig så mycket som $1.62 vilket jag tyckte var helt överkomligt. Sen blev det jobb, A hade inte mycket läxor (thank god) och C skötte sig helt okej med sina läxor vilket var skönt. Efter jobbet var det dags för månadens cluster meeting och det är det första jag har varit på på sex månader, hehe. Det var lite småkonstigt att vara där faktiskt, bara en massa nya tjejer som jag aldrig har sett förut och som jag inte ens visste om att de fanns här? Jag pratade mest med mina vänner, speciellt med Rilana som jag inte har träffat sen i söndags kväll. Det är konstigt det där hur nära man kommer varandra på så kort tid - jag har känt henne i ungefär två månader och känner redan nu att det kommer bli oerhört svårt att säga hej då till henne i december. Dock är jag inbjuden till hennes hus i Tyskland i oktober nästa år, det ska bli kul, haha :D Anyway. Efter mötet åkte vi till Starbucks och tjötade lite till innan vi skildes åt, tyvärr var inte min kaffekille där men däremot en ny snubbe - det kommer nytt folk hela tiden. Vad händer? Jag har svårt för förändringar och att det hela tiden kommer nya kaffemänniskor till MITT Starbucks gör mig otroligt förvirrad. Åh va löjligt det låter, men det är så det är. Hur som helst så är det en till person där nu som kan min kaffebeställning. Han hade full koll. I love it. 

Nä, nu är det här inlägget alldeles för långt och jag ska försöka göra mig själv trött genom att kolla på ett avsnitt av Lykke. Vi får väl se hur det går med det. Trevlig onsdag på er! :) (Är det verkligen redan onsdag?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0