2012-11-28

Dagens tårta
 
Idag säger vi allihop happy bday till min värdpappa! Idag blir han jättegammal minsann. På riktigt alltså. Jag köpte roligaste kortet till honom; "Turning xx is something we all have to face sooner or later - you sooner, me later". Han tyckte oxå att det var roligt, tror jag iaf. Jag är iofs inte helt säker. Men han skrattade åt det. Som alltid när någon fyller år så åt vi tårta till frukost. Idag var det nån slags frukttårta, helt okej god. Den var kanske lite för söt för att ätas kl 7 på morgonen, men vad gör man inte för födelsedagsbarnet. Ikväll åt vi middag ute på en restaurang i Bloomfield. Jag åt nån slags aubergine-grej som var ganska god. Inget mästerverk direkt, men helt okej. A åt en hamburgare som jag fick smaka på, men den var inte nån höjdare alltså... Torr och tråkig. The fries (vad heter det på svenska?) var äckligare än de på McDonalds. Jag tänkte först ta hamburgaren, men är glad över att jag inte gjorde det :)

Denna onsdag spenderades med att tvätta mina kläder, lakan och handdukar samt städa undan massa skit som jag samlat på mig under året. Jag har hittills slängt ut två säckar men är inte klar än. Jag har även tre påsar med kläder som jag ska slänga, skänka bort och skicka hem. Jag förstår inte hur jag ska kunna få plats med allt i en resväska. Det kommer bli svårt. Hade det inte varit för alla stickade tröjor jag köpt på mig så hade det minsann gått. Men aja. Jag har tre veckor på mig att komma på en lösning, det ska nog gå. I värsta fall får jag väl ta på mig 13 lager kläder igen, som när jag åkte hem från London för två år sedan... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0