All good things come to an end

Folk i min ålder brukar säga att vi har växt upp med Harry Potter och det kan jag väl hålla med om, men jag läste aldrig böckerna (och kommer troligen aldrig göra det heller) så det blir inte riktigt samma sak för mig som för de som faktiskt har läst böckerna. Twilight däremot, det är något speciellt för mig. Jag kommer fortfarande ihåg när jag läste första boken - det var på sommarlovet innan gymnasiet, och jag minns att jag tvekade länge innan jag lånade boken från biblioteket i Ellös. Tänk vilken tur att jag slutligen bestämde mig för att låna den, för böckerna är så himla bra. Första filmen var inte så bra som boken men resten av filmerna har varit över förväntan, inklusive den fjärde och sista filmen, Breaking Dawn pt 2, som jag såg ikväll.

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Så många tankar och funderingar som kretsar kring filmen. Om jag skulle sammanfatta filmen med endast ett ord, så blir det "fantastisk". De har verkligen satsat allt på denna film och det märks. Stämningen i biosalongen var även den helt fantastisk, likaså musiken. Låten A Thousand Years spelades i slutet - en låt som väcker många minnen och som alltid får mig att tänka på Caroline. När filmen var slut kände jag mig helt tom. Det var det, lixom. Nu är det slut. 

Filmen var otroligt bra. Se den. Det är egentligen allt jag har att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0