Boston: Whale Watching Tour

Kommer ni ihåg att innan jag åkte till Boston, så sa jag att jag skulle göra något helgalet och som verkligen är totalt ologiskt för att vara mig? Well, det jag gjorde var att åka på en båttur ut till Boston Harbor för att kolla på livs levande valar. Ni som känner mig vet att jag är livrädd för valar och det är därför det var helgalet - vem skulle spendera nästan 50 dollar på att se något man är rädd för?

Vädret denna dag var lite sådär, det var mulet på morgonen men framåt lunchtid sprack det upp och blev riktigt soligt och varmt, fast det blåste en del och när jag kom till New England Aquarium (vilket är platsen valturen avgår från) så sa de att vågorna var väldigt mycket högre än vanligt och risken för att vi skulle behöva vända tillbaka var väldigt stor. Jag var så sjukt taggad på det där, jag menar det är inte varje dag man har chansen att se valar, så jag bestämde mig för att chansa. Efter drygt en timme på vattnet så bestämde kaptenen att vi skulle vända tillbaka då vågorna var så höga (seriöst, det var typ inga vågor alls... Typ) så jag fick tyvärr inte se några valar... Dock fick jag ju vara ute på sjön en stund vilket var väldigt trevligt, jag saknar det himla mycket! Boston Harbor är så himla fint verkligen, och trots att jag betalade en massa pengar för något jag inte ens såg så är jag himla glad att jag åkte på The Whale Watching Tour!

På bild 3 ser ni, förutom en himla massa segelbåtar, Bostons courthouse - alla fönster är tydligen en symbol för "USAs öppna rättssytem".

Kommentarer
Postat av: Monika/Lovisa Johansson

Shit va manga inlagg! Jag orkar inte kommentera alla, men riktigt fina bilder horru :)

2012-11-07 @ 16:53:16
URL: http://johanssonabroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0