Chicago, dag 1


Potbelly.
Downtown Highland Park.
Gatan där Frederike bor.
Jag vill oxå ha ett mall med Louis Vuitton!
Resultatet av min egenkomponerade wok, mums!
 
Fredagen den 9 november gick jag upp kl 5 för att åka till Newark och sedan vidare till Chicago. Säkerhetskontrollerna kom jag igenom snabbt, eftersom det var en inrikesflight så behövde jag bara visa mitt körkort och inte alla papper om mitt visum och sådär. Jag lyfte från Newark strax före kl 10 och två timmar senare landade jag på O'Hare i Chicago och där väntade världens bästa Frederike. Det första vi gjorde var att äta lunch på Potbelly, ett ställe som är precis som Subway fast tusen gånger bättre. Efter lunchen åkte vi tillbaka till huset i Frederikes Volvo (åh så stolt jag var) och väntade på att hennes lilltjej skulle komma hem från skolan och när hon var hemma så kunde vi göra lite vad vi ville. När Fred's värdpappa kom hem åkte vi till mallet i närheten och köpte biljetter till nya Bond och åt middag på ett supercoolt ställe som heter StirCrazy. Där kan man göra sin egen wok! Vi gjorde såklart det och det smakade himla bra. Efter middagen var det då dags för bio och med tanke på att jag hade gått upp supertidigt samma morgon så var jag så trött så att jag somnade och sov igenom halva filmen... Men bra lixom. Sen åkte vi hem och jag somnade så fort jag lade huvudet på kudden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0