Chicago, dag 2: The Magnificent Mile

The Magnificent Mile (Michigan Ave) ingick från början inte i Frederikes plan för helgen i Chicago, men vi hade bestämt att vi skulle äta på Cheesecake Factory som ligger på Michigan Ave så då var det bara att ta en sväng dit. The Magnificent Mile är som Fifth Ave i New York - här finns alla slags butiker, restauranger, ett par kyrkor samt Hancock Tower, precis som hemma i New York på Fifth Ave. Innan jag fick se denna gata så var jag rätt besviken på Chicago för det såg inte alls ut som på bilder jag har sett, men så när vi korsade floden och började gå uppåt på Michigan Ave så kände jag äntligen igen mig. Det kändes bra och jag var lite mindre besviken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0