2012-10-06

Hej gänget - sorry för de senaste dagarnas frånvaro här på bloggen men det har varit fullt upp då det bara har varit jag, K och kidsen hemma. B flög ju ner till Texas i måndags morse och sen dess har det varit kaos här. Typ. Tänkte sammanfatta de senaste dagarna då det har hänt både bra och dåliga grejer.

Tisdag 2/10:
Dagen började med att jag fick otroligt tråkiga nyheter från Texas. Sen åkte jag och Franzi åkte till Staples för att inhandla lite skolgrejer, pennor och sånt där kul. Blev även en sväng till Willowbrook där vi kikade runt en stund men ingen av oss köpte något. Däremot fick vi massa gratis mat vilket inte var helt fel! På eftermiddagen blev det jobb som vanligt, jag hämtade C på skolan och sprang runt i de helt tomma korridorerna där vilket var ganska läskigt om jag ska vara ärlig... Som tur var så hade kidsen inte så farligt mycket läxor så det blev en ganska lugn eftermiddag. K kom hem tidigare från jobbet men kvällen blev ändå lite kaosartad då vi försökte få ihop simträning, skolmöte, flygbiljettsbokning och middag samtidigt - som ni kanske förstår fick vi inte riktigt ihop det men middag fick vi i oss och flygbiljetter till Texas bokades. Runt kl 21 var jag helt utmattad och slocknade i sängen rätt fort, fast först efter att jag hade sett nya avsnittet av Go On.

Onsdag 3/10:
Bästa dagen i veckan måste jag säga! Varför? Jo, det ska jag tala om. Jag fick äntligen bokat biljetter till The Windy City aka Chicago!! Den 9 november lämnar jag New Jersey för tre dagar tillsammans med bästa Frederike i hennes nya hemstad. Jag längtar sjukt mycket, det kommer bli helgrymt! På eftermiddagen blev det läxor som vanligt, packning för barnen, simträning för A, presidentdebatt (jag bryr mig inte om vad folk säger, Obama är helt klart vad det här landet behöver. Screw Romney) och kvällspromenad med vovven.

Torsdag 4/10:
Alarmet gick igång kl 4:20 och jag var knappt medveten om vad jag gjorde. Strax efter kl 5 hoppade allihop in i bilen och åkte till LaGuardia där K, A och C skulle hoppa på planet till Texas. Sen fick jag köra hem helt själv och jag kan nu skryta med att jag har kört bil i tre av New Yorks stadsdelar - Queens, The Bronx och Manhattan. Rätt coolt faktiskt! Jag körde över George Washington Bridge som ni ser på bilden här ovan, vad är det egentligen med New York och broar? Det finns ju hur många som helst... Visst, New York består av x antal öar men 56 broar i hela staden är väl lite överdrivet kan jag tycka. Eller?
Väl hemma så sov jag ett par timmar, men sen bar det av på roadtrip till... Stockholm! Ja, ni läste rätt. Ungefär 35 minuter härifrån så finns faktiskt ett ställe som heter Stockholm. Jag har vetat om det ett tag och velat åka dit (jag menar, hallå eller, Stockholm i New Jersey? Det måste man ju besöka om man är svensk) så jag och hunden hoppade in i bilen och åkte dit. Seriöst - det var så sjukt fint där. Eller okej, kanske inte själva Stockholm men Lake Stockholm var väldigt fint. Eller hur? 

Fredag 5/10:
Fredag och dags för min första lektion på Essex County College! Jag är inte helt nöjd med läraren - hon är helknäpp och behandlar oss alla som lägre stående individer på grund av att vi inte kan engelska lika bra som hon. Jag hoppas att de 9 närmsta veckorna går sjukt fort... Vi fick iaf läxa och igår eftermiddag spenderade jag tre timmar på Starbucks med att skriva två final drafts som ska vara klara på tisdag. Känns bra att ha det klart! På kvällen kollade jag på 5 Year Engagement och The Lincoln Lawyer, fast jag somnade när jag såg den sistnämnda så jag är inte helt säker på att jag fattade vad som egentligen hände... 

Ja, där har ni min vecka! Jag har ett exremt sug efter att åka till New York idag men jag har ansvar för hunden vilket betyder att jag inte kan åka hemifrån mer än några timmar i taget... Jag ska dock på bio senare, tillsammans med Rilana. Vi ska se Pitch Perfect som jag har hört ska vara väldigt bra! Ikväll ska jag hämta hem K, A och C från LaGuardia och ännu en gång köra i Queens, The Bronx och Manhattan... Spännande. 

Kommentarer
Postat av: Monika

Nice bilder hörru! Gillar verkligen att det finns ett Stockholm därborta oxå. Vem vet - det kanske finns ett i Irland oxå?! ;)

Svar: Jadu, det är bara att söka på Google! Jag menar, i USA finns det hela fyra olika Stockholm och i Brooklyn finns det en gata som heter Stockholm St så chansen att det finns ett Stockholm i Irland är rätt stor ;)
Emma

2012-10-07 @ 20:59:56
URL: http://johanssonabroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0