2012-10-09

Nu har jag inte bloggat på tre dagar vilket beror på lathet. Jag har blogg.se-appen på iPhonen men trots det blir det lite segt på bloggfronten... I lördags var jag ju iaf på bio och såg Pitch Perfect som var helt sjukt jäkla bra alltså. Jag bara älskar Anna Kendrick, hon är fantastisk! Jag gillade henne inte i Twilight, där hon spelar Bellas kompis Jessica, men det senaste har jag sett andra filmer med henne och jag är väldigt imponerad, på riktigt (googlade henne precis och såg att hon är 27 år - wtf?? Hon ser ut att vara i typ min ålder). Jag ska inte säga mycket om filmen, men den var verkligen galet bra och ni borde se den om ni får chansen. Om ni vill så kan ni kolla på trailern HÄR. På kvällen hämtade jag K och barnen från flygplatsen och ni kan aldrig gissa hur skönt det var att få hem dom igen. Jag fick en present från Texas, som ni ser på bilden där uppe; en t-shirt som enligt K är väldigt "Texas" och ett vykort med en välkänd cowboy från norra delen av staten. Så himla gulligt! 

Söndagen var första dagen på nästan två veckor då jag var helt ledig och inte behövde bry mig om nån annan än mig själv. Jag skypade först med mamma & pappa, sen skulle jag egentligen skypat med Lena men det blev inte så utan istället fick jag tag på Louise som jag inte pratat med på två månader...! Kan ju säga att vi hade en hel del catching up to do. På kvällen blev det middag i soffan samtidigt som vi kollade på The Avengers och jag förvånade min kära värdmamma med att ta en portion till vilket har hänt ungefär en gång tidigare under mina 9 månader här. Avslutningsvis blev det Revenge och 666 Park Avenue i soffan.
Måndag bjöd på ungefär 3 grader utomhus - alldeles för kallt om ni frågar mig. Kidsen var lediga från skolan men K skulle jobba och B var fortfarande i Texas så det var full rulle från kl 6:45 när K åkte fram till kl 20 när vi äntligen hade ätit färdigt middagen. Vi hann bland annat med lite matte, en playdate med Catie och Oliver samt en tur till Stockholm igen. C var så uttråkad och när vi gick ut med hunden så sa jag att vi ju skulle kunna åka dit och han nappade direkt, så vi fixade ihop lunch och åkte dit. Jag har nu bilder på kidsen vid Lake Stockholm samt vid björnen som säger "Welcome to Stockholm" och kidsen kan säga att de har varit i Stockholm, win-win ju! När K fick höra att vi hade varit där så skrattade hon massor, jag undrar varför, Stockholm i NJ är ju så himla coolt lixom... Efter middagen åkte jag till Starbucks med Rilana och drack alldeles för mycket kaffe, och när jag kom hem igen så hade B precis kommit hem från flygplatsen och det var så himla skönt att se honom; han hade varit borta i en vecka lixom. Det första han gör är att ge mig en kram och säga tack. Väldans va tacksamma alla är, hihi :) 

Idag var det en vanlig jobbdag med start kl 7:45. Jag ägnade hela dagen åt tvätt, trots att jag startade maskinen redan kl 8 imorse, så var jag ändå inte färdig förrän kl 13:30! Sjukt irriterande när jag hade bestämt mig för att börja tidigt så att jag skulle bli färdig snabbt oxå lixom... Jag hann iaf med att boka en resa till Boston i förmiddags, så nästa helg åker jag dit! Jag kommer dit tidigt på morgonen och åker hem runt midnatt igen (när K fick höra det så skakade hon på huvudet och sa att jag var helt galen, men man får väl passa på att göra sånt när man fortfarande är ung och inte behöver så mycket sömn ;)) När A kom hem från skolan så gjorde vi läxor i hennes rum och sen hämtade jag C från School of Rock. Vi gjorde oxå läxor när han kom hem och sen åt vi middag tillsammans allihopa, supermysigt att ha hela gänget samlat igen. B är ganska imponerad över att det finns ett Stockholm här i NJ så idag frågade han mig massor om hur Stockholm (i Sverige alltså) är och varför jag gillar Göteborg bättre och sådär... Det blev typ värsta förhöret :P Och som vanligt på tisdagar så blev det veckans Hart of Dixie och Go On ikväll och nu är det minsann dags att försöka sova i mitt iskalla rum (det är helt galet kallt här). Det har jag sett fram emot hela dagen, tråkvädret här i Montclair gör mig jättetrött och frusen... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0