2012-10-13

I lördags spenderade jag hela dagen hemma då mina värdföräldrar hade sagt att jag skulle jobba på kvällen. Det gav mig tid att skriva färdigt min sammanfattning av en artikel om kloning av människor (seriöst) vilket ju var bra men det var ändå lite småsurt när K smsade mig kl 18 och sa att de hade bestämt sig för att stanna hemma ändå... Då hade jag ju kunnat åka till New York en stund istället, men aja. De bjöd iaf med mig ut till Grimaldi's, en väldigt känd och populär pizzeria som alltid har kvarterslånga köer utanför sin Brooklyn-location men inte ens halvfull lokal i Clifton, NJ, vilket var den location som vi åkte till. Pizzan är helt okej men inte så bra som man kan tro när man hör om hur långa köer det är i Brooklyn. Efter pizzan så åkte vi hem igen och stannade till vid ett hus som är väldigt känt i Montclair och de närliggande samhällena. Med Halloween alldeles runt hörnet så har ägarna av detta hus satt upp massor av dekorationer och det ser helt galet ut - jag hade tyvärr bara min iPhone med mig så bilderna blev inte sådär jättebra men det är iaf hundratals Halloween-dekorationer. A höll sig nära mig och klagade på alla gigantiska spindlar som de hade lite överallt, fast jag måste säga att saken på sista bilden var den läskigaste... Tänk er den, sittandes i en gungstol precis vid gatan. Fy. Men det var iaf roligt att ha sett det här på nära håll! 

Resten av kvällen blev ungefär lika festlig; jag började kolla på White Collar men somnade mitt i avsnittet så jag bestämde mig för att det var dags att släcka ner och sova... Trots att klockan bara var 23. Hur gammal är jag nu igen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0