2012-10-14

Gårdagen spenderades i New York, det var verkligen dags för ett besök där med tanke på att jag inte har varit där på typ tre veckor. Helknasigt. Jag hade först tänkt åka över till Brooklyn och hänga i Dumbo eller Williamsburg men det blev inte så utan istället traskade jag söderut på Broadway och kikade runt i butikerna. Inne på H&M hittade jag en jacka som jag har förälskat mig i, men jag tycker inte riktigt att den är värd de 80 dollar som den kostar så det blev inget köp. Däremot hittade jag massor av fint på Forever 21 vilket det kommer upp bilder på lite senare. Efter några timmars shopping och lunch utomhus på Shake Shack så åkte jag över till West Village och den svenska godisbutiken Sockerbit (man kan ju inte annat än älska den butiken). Jag hade inte tänkt köpa något, men lösgodiset såg ju så himla gott ut så jag köpte med mig några bitar... Jag betalade drygt 3 dollar för godiset, vilket är ungefär 22 kronor, men hemma i Sverige hade jag nog fått betala typ 7 kronor eller nåt - det är med andra ord ganska dyrt här. Inget man köper varje lördag alltså. Gick längs med Hudson River och genom Meatpacking District på vägen till tunnelbanan, och sen åkte jag hem och kollade på Revenge och 666 Park Avenue. 

Kommentarer
Postat av: monika

Ååh! Jag älskar bilden me solnedgången! :D

2012-10-17 @ 23:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0